( VincentV | 2014. 09. 23., k – 11:03 )

Valamint tudják a 4K/6K raw-ot, hatalmas bitrátával, van hozzájuk megfelelő interface, amire a gyártó által biztosított bancked storagek pattinthatóak (amikből 1db annyiba kerül, mint a low budget forgatásoknál használt DSLR váz), amik bírják ezt az adatmennyiséget fogadni.

Illetve a másik fontos dolog, a modularitás. Egy ilyen kameránál a "brain" csak egy fém kocka, amiben a szenzor van, meg az objektív mountja. Vásárolhatsz hozzá egy a célodnak megfelelő vázat, amire felcsavarhatod a "braint", meg egy halom cuccot, a kijelzőktől kezdve a rögzítőmodulokon át bármit.

Ha jobban érdekel a dolog, akkor érdemes nyálcsorgatni kicsit a RED és az ARRI nevű gyártók honlapján. A RED Hollywood "occsó" megoldása, az ARRI pedig a nagyobb költségvetésű produkciókban használatos. Érdekesség, hogy az idei oscart nyert filmek kivétel nélkül ARRI Alexara forogtak.

http://www.arri.com
http://www.red.com

Az ARRI pár napja bejelentett szörnyetege:

http://www.eoshd.com/2014/09/arri-goes-6k-65mm-alexa-65-cinec-munich/

Az ára még nem ismert, de az ARRI azt nyilatkozta, hogy elképzelhető hogy csak bérelni lehet tőlük.
Igen, 11 perc mintegy fél TB tárhelyet igényel, szóval képzelheted milyen erőforrások és tárolómegoldások dolgoznak a háttérben egy DSLR fényképezőgéphez képest :)

A DSLR-el dolgozó amatőr, vagy nagyon alacsony költségvetésű projekteknek, illetve filmeseknek pedig egyfajta szent grál egy ilyen kamera, mint amit ezzel a közösségi finanszírozással próbálnak összehozni. Remélem hogy összejön nekik, nagyon jót tenne a filmiparnak egy ilyen eszköz.