( Turion | 2014. 09. 17., sze – 21:54 )

Látom remek kis véleménycsere alakult ki a kérdésemből, nagyon köszönöm az eddigi válaszokat!
Elég vegyes véleményekkel találkoztam, szóval most semmivel sem vagyok előrébb... :D Azt eddig is tudtam, hogy nincs univerzális programnyelv... ez kb olyan, mint megkérdezni, milyen fájlrendszert használjak. :D

Igazából azért tettem le a saját játék fejlesztésének ötletéről, mert:
Eredetileg egy klasszikus Resident Evil-féle túlélő-horror játékot szerettem volna csináln, fix kameraállásokkal, előre renderelt hátterekkel és szerettem volna azt is, hogy ha egyszer elkészül, akkor mint open source programot, ingyenesen, forráskóddal együtt elérhetővé tegyem. Próbálkoztam sok fajta játékmotorral, de nem volt igazán olyan engine, ami kifejezetten erre a stílusra koncentrált volna. Voltak jók és rosszabbak is, de a renderelt-hátteres már nem módi manapság... ami hasonló volt stílusban, az a WinterMute, de az Point & Click játékokhoz van, nincs benne fegyver kezelés, meg matematikai dolgok (mint tárgyak, lőszerek számolása, életerő stb).
A poén az, hogy tudok:
Cinema 4D-vel modellezni környezetet (ergo háttereket), tudok még ha 90-es évek színvonalán is, de karaktereket modellezni és animálni és tudok bizonyos szinten hangokat szerkeszteni Sound Forge-al, illetve videókat vágni Sony Vegas-al. Szóval majdnem minden tudok, ami kellhet hozzá... tudok textúrákat is hegeszteni Photoshop-al, vagy GIMP-el és igazából csak két dolog hiányzott:
1) forgatóköny - elkezdtem megírni, de fejben most is előttem van az egész vízió. Szerintem érdekes játék lenne, még ha csak 1 végigjátszás erejéig is.
2) úgy éreztem, hogy ha meg akarom valósítani, mert nincs megfelelő motor, meg kell tanulnom programozni - és itt feladtam, mert nagyon komplexnek tűnt a dolog, nem tudtam, merre induljak el. Azt szeretném, ha a 3 nagy platformon: Windows, Linux és OS X - futna majd a jövőben, tehát valami nem MS-specifikus dolog kéne.

Bár jelenleg a "mi lenne ha...?" kategória ez nálam, azért megkérdezem így:
Ezen dolgok ismeretében milyen nyelvet ajánlanátok?

Mondjuk Python + OpenGL + SDL?

Pythonos meg SDL-es programokkal volt már dologom Windows alatt, de mindig olyan "fapados", "majd szétesik" és "vacak" érzést keltett a dolog. Pl... Frets on Fire... tök jó Guitar Hero klón, de mindig olyan bugos volt nekem, hogy össze-vissza fagyott... Na most ezek után...? Persze lehet, hogy ez nem a nyelvek hibája, hanem a program maga hulladék. Nem értek hozzá, nem tudom. Csak az első benyomásom nem lett jó. Másrészt a kedvenc zenelejátszóm, a deadbeef pont Python.

Linux Mint 17 Cinnamon 64-bit