O pedig nem mondta, hogy el kell taposni a biciklist. Az, hogy mikor mi a biztonsagos, elegge helyzetfuggo. Raadasul van a busznak egy menetideje, amit attol fuggetlen tartania kell, hogy hany es milyen sebesseggel halado biciklist kell megeloznie (kulonben jon a mar reg ismert "mar megint kesik ez a rohadt busz, idiota BKV" cimu szoveg).
En azt gondolom, hogy gazos szituacioban elsosorban a biciklis erdeke (es kotelessege), hogy amennyire lehet, kiterjen a nalanal nagyobb jarmu utjabol (termeszetesen a KRESZ szabalyain belul). Mivel egy ilyen boszme jarmuvet nem lehet olyan finoman kormanyozni, mint mondjuk egy szemelyautot, igy elegge beszukul a mozgastere a busznak, nagyon keves szituacio fordul elo, amikor "biztonsagos lehetosege van" kikerulni az ot akadalyozo kerekparost. Raadasul buszsav eseteben a busz koteles ott haladni, es a letobb buszsav szelen zarovonal van, nem pedig szaggatott vonal, amit a busz at nem lephet legalisan.
Ez egy ketoldalu dolog, nem lehet ugy gondolkodni, hogy vagy eltapossuk a biciklist vagy elrantjuk az utasokat. A biciklis felelossege - tekintve, hogy gyakorlatilag akadalyozo tenyezove lep elo - eleg nagy.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant.