Nézz körül a művelt világban, és csodálkozz a budapesti járat- és hálózati sűrűségen. Amikor egy adott szakaszon óránként többezer utast kell elszállítani, akkor azt mindenféle zavarás nélkül illik megoldani, ugyanis nincs arányban a kerékpárosok által élvezett előny azzal a hátránnyal, ami ezeket a fizető utasokat éri, illetve azzal a megnövekedett baleseti kockázattal, ami a kétkerekűekre leselkedik a buszsávban. Percen belüli követési időkkel érkeznek a buszok - számolj ötvenig, ott van mögötted egy busz. Elhúz melletted, amikor tud, de az a 10-20s, amit késett miattad, az annyit jelent, hogy a következő 30-40s múlva érkezik mögéd, és így tovább - vagy sávon belül előznek, vagy mennek a bringa mögött a normál sebesség helyett lassabban - egy-egy megállóközben az adott útvonalon közlekedő buszok követési idejével összemérhető késést összeszedve - azaz egymásba érnek a buszok, az utas meg csak néz, hogy mi van, a buszok "sorfala" által később megelőzött bringás meg anyázik... Az utasokkal egyetemben, hiszen ők, néhány százan a buszokon nem azt a szolgáltatást kapják, amiért fizettek. Ja, a másik: ha a busz késik, akkor a sofőrt is előszedik, hogy miért...
Abban megegyezhetünk, hogy barom volt, aki odaengedte a bringásokat, ahova most már nem lehetne? És barom az is, aki nem tesz ez ellen az állapot ellen?