"Szerintem a körökre osztott stratégia és multiplay problémás egymással."
Vagy egy elméletem, hogy miképpen lehet jól ötvözni, ki fog derülni, hogy megy-e a gyakorlatban. :)
"A körökre osztott stratégia sakknál még remekül működik, pláne ha óra is van. De a játékosok számának növekedésével egyre nehézkesebb az, hogy egymásra kell várni."
Ez könnyen megoldható a játékidő hónapokra való széthúzásával és a fix körökkel... mint írtam már: ne olyan MMO játékmenetet képzelj el, amely csak órákig tart.
"Single player Civilization viszont kiváló játék lenne Androidra, főleg táblákra."
Ugyan nem túl jó minőségű, de van FreeCiv (https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.org.zielinscy.freeciv).
Egészen konkrét Civilization klónt nem biztos, hogy lehet készíteni jogi problémák nélkül... azt viszont jelenleg nem tudom megítélni, hogy mekkora különbségtől más egy körökre osztott stratégiai játék, amelyben vannak városok, egységek, tudományos fejlődés és diplomácia. :)
"egy Civilizationt feldob a szép grafika. 3D kinézetű 2D bőven elég, valódi 3D felesleges"
Jelenleg a FreeCiv egyik izometrikus csomagjára épül a grafika... :)
Intézek is egy képernyőmentést (publikus megosztás, nem kell hozzá Facebook azonosító): https://www.facebook.com/gacivs/photos/a.544825628980012.1073741827.544…
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home