( hans1985 | 2014. 06. 21., szo – 12:26 )

Ahol komoly elvárás a két nyelv (esetleg három) ismerete ott hidd el, hogy használni is kell. Azt nem tagadom, hogy vannak cégek, ahol ebből presztízskérdést csinálnak és maguknak is ártanak ezzel, mert esetleg jól beszélő alkalmazottat, de nem jó szakembert sikerül felvenniük.
Alapvetően ahová kell a 2+x nyelv oda általában tényleg kell, használni kell, ahol meg nem ezen múlik, ott simán előnyt jelent.
Hogy kinek mit jelent a társalgási szint, az meg tök szubjektív. Én régi vágású nyelvvizsgázó voltam/vagyok, anno volt az Origó nyelvvizsga és kész. Ha valaki nagyjából friss papírokkal rendelkezett, akkor jelzett valamit az, hogy alap C, közép C, felsőf. C. Manapság már mindenféle szirszar nyelvvizsgák vannak, így sokkal nehezebb egy bizonyítványból megmondani ki mennyire beszéli a nyelvet. Viszont egy hosszabb elbeszélgetés idegen nyelven azért kimutatja, hogy az illető beszél rendesen X nyelvet, vagy csak motyogni tud...

Amúgy az IT Services az tényleg külön világ, szerintem ne is próbáljuk megérteni ott mi folyik állások terén....

________________________________
blog: http://horvathjanos.wordpress.com