Igen, találkoztam ilyen ügyféllel, mondjuk soha nem mondanék erre ilyen cinikus válaszokat.
Ha végignézed a szálat, én se mondtam ilyeneket. Csak az ilyentől kinyílik a bicska a zsebemben. Nálad ilyenkor nem nyílik ki? Persze te pénzt kapsz az ügyféltől, én tőletek egy fillért sem, ezért írhatok egy-két ilyen "cinikus" választ ;)
De egyébként ha nem tudnék főzni, attól még elmondhatnám hogy xy étteremben rosszul főzik az ételt, nem?
Persze. Azt mondod, hogy nem ízlik (ha szépen akarod jellemezni a moslékot, amit eléd raktak). Viszont nem azt mondod, hogy az étterem ...khm... A kioktatás és a véleménynyilvánítás között van némi különbség. Ha nem ízlik, és azt mondod, csinálja meg jobban, akkor mondd, hogy miért nem ízlik (túl sós, kevés a cukor benne, stb.). Az, hogy "főzd úgy, hogy finomabb legyen", nem válasz. Remélem, érted, mire gondolok.
Másrészt folyamatosan ezt hallom, olvasom (itt is). Ezt kb. nap, mint nap megkapjuk, lehet, hogy ezért is vagyok erre "allergiás".
Volt egy tanárom, szakmódszertant tanított. Mikrotanítás volt (azaz egy órarészletet kellett előadni a hallgatótársaknak), aztán mondta, hogy jó volt, jól fel volt építve, de a "diákokat" jobban be kellett vonni. Kicsit kötözködős hangulatban voltam, és visszakérdeztem, hogy jó, oké, de hogy? Ui. olyan anyagot választottam, ami igazából "mese", tehát el kell mondani. Az adott anyag egy Nobel-díjas tudós alkotása, tehát nem igazán olyan, hogy a diák magától rájöhet. Szóval ezen igazából hümmögött.
Ez az egyik bajom a mai iskolarendszerrel, nem tanít a kritikai gondolkodásra. Vagy egyáltalán a gondolkodásra.
Na, ez az! Ezzel már lehet valamit kezdeni :)
Erre azt mondom, iskolája és főleg tanára válogatja. Matekból szoktam direkt elrontani feladatokat, nyilván fapofával. Ha egy feladatra több végeredmény jön ki a diákok számítása alapján (nyilván legfeljebb csak egyiküké a jó), nem szokásom elárulni, melyik a jó, a diákok kimennek a táblához, elmondják, hogy szerintük miért. A rossz számításban meg kell találniuk, hogy hol a hiba. Mondjuk sokszor ez több idő, mintha megmondanám, de annyit megér.
Fizikából szoktam "becsapós" kísérleteket csinálni, pl. mágneses indukció. Tekercsbe be a mágnes, jéééé, a voltmérő feszültséget jelez. Ha gyorsan kirántom a mágnest, akkor jéééé... még nagyobb feszültséget jelez. Na, mi lesz, ha összefogok két mágnest? Mindenki "tudja": kb. duplaakkora lesz a kitérés. Na, kísérlet megcsinál, a kitérés nulla! Próba mégegyszer, tényleg nulla. "Kétségbeesés" kiül az arcomra, hogy most meg mi van...
Egy-két perc beletelik, míg valakinek leesik, hogy a két mágnest az ellenkező pólusokkal fogtam össze, így a két mágnes gyakorlatilag "kioltotta" egymást. Ha az azonos pólusokat fogom össze, valóban kb. kétszeres lesz a feszültség.
Ilyeneket hiányolsz?