( uzsolt | 2014. 06. 14., szo – 12:51 )

Nem irtam, hogy OKTV-t nyernek, csak anyit, hogy hozzad azok mennek, akik az iskolan keresztul megszerezheto tudassal akarnak valamit kezdeni.

Árnyaltam a képet. Mond ez a kifejezés valamit?

Azzal, hogy elismered hogy egy szakacsnak nincs szuksege matematikara

Édesanyám, borogass! Ezt nem ismertem el, és nem is hiszem, hogy ez így általánosságban kijelentve igaz lenne. Azt írtam, hogy pl. a koordináta-geometria felesleges erőlködés egy leendő szakácsnak (amikor már "szakácsiskolában" tanul). Szakácsnak azért némi százalékszámítással illenék tisztában lenni (ételek összetevői), egyenes arányossággal (1:3 arányú hígítás), meg még ilyesmikkel.

de azt nem, hogy ne oktassak neki ha nem keri

Persze, ne oktassunk nekik matekot, nehogy véletlenül is értse, mit is jelent az 1:3 arányú hígítás. Nehogy véletlenül megtudja, hogy az egy köbméter az ezer liter, az egy köbdeciméter egy liter, az egy köbcentiméter egy milliliter, egy kg az száz dkg, meg hasonlóak. Persze, ezeket nem kell tudnia egy szakácsnak.

az, hogy hude forradalmi nezeteket vallanal

Jajj, most mindjárt sírok, hogy ezt mondtad.
Sehol sem állítottam, hogy forradalmi nézeteket vallok, nem állítottam be úgy magamat, mint a hazai oktatási rendszer megújítója. Látok benne nem kevés hibát, írogattam is, miket változtatnék, lenne még más ötletem is, viszont forradalmi változást nem látok szükségesnek. Apróbb változásokra szerintem is szükség lenne.

Nagyon szep megforditva a kerdes

Örülök, ha tetszik. És esetleg megpróbálnál rá válaszolni is? Még mindig úgy vélem, mivel nap mint nap benne vagyok, napi szinten tapasztalom, mi a helyzet, ezért kicsit relevánsabb a véleményem. Neked mi alapján van véleményed? Egyáltalán mi jogon kritizálsz engem? Egy péknek pl. megmondod, hogy milyen lisztet használjon, mennyi sót, stb.? Na, mindegy. Te is a nagy többséghez tartozol: a politikához, a focihoz és az oktatáshoz értesz.

+ ott vannak a valogatott gyerekek

Látom, megtaláltad azt a viccbeli sapkát és jó kutya módjára el se engeded. Ha esetleg gyengébb képességű, kevésbé motivált gyerekeket tanítanék, akkor meg az lenne a baj, hogy honnan tudom, hogy a jobb képességűeknél mi a helyzet...
Még mindig azt mondom, hogy nekem legalább van tanítási tapasztalatom. Te hogy állsz ezzel?

fuggetlen szakertoket kene megkerdezni, akik azzal foglalkoznak hogy kulfoldi es belfoldi orakra ulnek be es naplot vezetnek a tapasztalataikrol.

Most csak elméleti síkon: kik lennének a független szakértők? Már nem név szerint értem, hanem "státusz" szerint? Pedagógusok? Olyanok, akik pedagógiát oktatnak egyetemeken? Ún. "pedagógia-szakértők"?
Lehet, hogy annyira nem tiszta, de egy dolgot elárulok: mi, tanárok, nemigen díjazzuk az olyan emberek pedagógiai reformjait, "jótanácsait", akik életükben nem tanítottak. Tudod, úgy hívják ezt a "jelenséget", hogy a szemünkben (ezügyben) hiteltelen, amit mondanak. A gyakorlat sajnos nem úgy működik, ahogy az "elméleti pedagógusok" megálmodják.
Ha meg (volt) pedagógusok: velük szemben sokszor ellenérzésem van, bár lehet, hogy sokszor alaptalan: ha ő annyira jó tanár, akkor miért nem tanít? Mi lehet az oka, hogy otthagyta a pályáját, és most már "független szakértő" lett?
Ez pont olyan, mint amikor édesapám sertéstelepen dolgozott, és kiadták az ukázt, hogy mittomén milyen új szabványok vannak, és aszerint kell. Faterom persze már ezer éve ezt csinálta (mármint nem a szabványokat), de innentől csak azt lehetett, hogy egy fángli táp, de azt is úgy, hogy egy alkalmas eszközzel szépen le kellett a fángli tetejét simítani, hogy nehogy egy porszemmel is több tápot kapjon - meg a fene tudja, mik voltak még, csak erre emlékszem, hogy mesélte.
Érted, mire gondolok?

Elolvastam mindent.

Örülök. Akkor kérlek, értsd is meg, amit olvastál.

Még egyszer kérlek, a személyeskedést fejezd be. Örülök, hogy ennyire érdekes személyiség vagyok, hogy ez a szál már szinte rólam szól, de próbálj meg visszatérni az eredeti témához.