( atomjani | 2014. 06. 14., szo – 11:48 )

"feleslegesnek tartom, hogy szakácsokat koordinátageometriával traktáljanak)"
Sajnos már általános iskolában olyasmiket tanítanak, melyek várhatnak addig, amíg egy szakmát nem kezd tanulni, amihez szükség van.
Mennyi az annyi? Szakmánként változó. Az általános iskola alsó tagozata elég arra, hogy megtanuljon írni, olvasni, számolni és belekóstoljanak az életbe úgy, hogy több szakmába kapnak betekintést. Már 1 hét alatt 2-3 szakmát ismerhetnek meg és mire letelik 9 hónap, kár 30-40 szakmát is megismerhetnek. És ez csak 1 év. Nyilván nem mindenkinek kell végig próbálgatni 8. osztályik. Aki mondjuk 5. osztályban belekóstól az asztalos munkába, az specializálódik és max a többi szakemberrel való együttműködést tanulja.
Mi van ha már azonnal tűzoltó akar lenni? Ha már fizikailag is teljesíti a követelményeket a tanuláshoz, mondjuk október elején a többiekkel kezdheti is az ismerkedést, de a képzést is mindjárt.
Nyilván nem kell tanterv szerint berakni a mesterségek megismerését. Megoldható az, hogy mondjuk éves szinten vállalni kell 10 szakma megismerését mindaddig, amíg nem talál saját magának megfelelőt. A szervezés része nem könnyű, talán ez már járhatóbb út lenne. Több százból fakultatív módon belekóstól évi 10 szakmába. Mondjuk 4. osztálytól csinálható ez. Aki mérnök akar lenni, szerintem az általános iskola befejezéséig komoly matematikai tudásra tehet szert, amire szüksége van.

......................
Egymás segítésére még: http://pc-kozosseg.com