( Hiena | 2014. 05. 29., cs – 18:16 )

A szexualitás szerepe és megélése, erősen közösségfüggő, mivel a gyemekek a szexuális viselkedési mintákat onnan tanulják. Egy olyan környezetben, ahol a szexualitás értékként van elkönyvelve, sokkal nagyobb számban akarják kontrollálni és birtokolni azt. Különösen igaz, ha a szexualitást, mint jutalmazás vagy épp fizetőeszközként állítják be.

Elég szimpla válasz van erre: Sehol.
Normálisan a nemi szokások, társas érintkezési normák, átadása vegyes életkorbeli eloszlású csoporton belül történik. Ehhez az kell, hogy az adott közösségen belül a fiatal és gyermekkorú is tagja legyen egy ilyen csoportnak. A jelenlegi nevelési rendszerben a gyerek korán ki van emelve a társadalomból és egy szimulált, unrealisztikus környezetbe van helyezve a saját kortársaival. Nem lát, nem tanul új mintákat és ha elég éretté válik, akkor neki kell kitalálni.
pl. Vicces módon, miért a szakiskolákból, mesterek mellől kikerült tanoncok a legtalpraesettebbek és legszocializáltabbak? Mert látják, hallják, az adott mester hogyan beszél a megrendelővel, a boltossal, miképp anyázik mikor átverik a fejét, vagy épp mikor suttyomban elkennek egy hibát, vagy meló után egy pofa sör mellett megbeszélik kinek a kutyája, macskája, felesége, gyereke beteg. Ez mind, mind minta ami valahol megmarad.
A szociális mintákat csak gyakorlás útján lehet megtanulni, nem illemóra keretén belül, hanem a való életben.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "