Ne haragudj de itt most ket teljesen kulonallo dolgot mostal ossze amelyeknek semmi kozuk egymashoz.
Az hogy utcai autoba mekkora kuszkodes es penzmennyiseg aran lehet beepiteni bukokeretet meg sportulest meg barmi ilyesmit az egy dolog. En is probalkoztam ilyennel, gyakorlatilag nem lehet teljesen legalisan ilyet csinalni csak teljesen irrealis elvarasok es lehetetlen mennyisegu penz elkoltese utan.
Minden gyaritol eltero komolyabb atalakitas (es a sportules mar annak szamit) a jelenlegi jogszabalyok szerint egyedi atepitesnek minosul amihez reszletes tervdokumentacioval egybekotott atalakitasi kerelmet kell benyujtani az NKH-hoz, azt elbiraltatni illetoleg kell hozza szakmuhellyel tortent beszereltetesrol/atepitesrol szolo szamla is, plusz a megvasarolt/beepiteni kivant termeknek is E jellel es europai megfelelosegi bizonyitvannyal kell rendelkezni amit valamely europai allamban adtak ki (tehat ha a kinai beleutott a muanyagba egy E betut az meg nem er lomicsodat sem).
Az mar egy teljesen mas lapra tartozik hogy ha aladobsz a verdanak egy markas sportfutomuvet, amig atmegy a muszakin addig ezt soha senki nem fogja kiszurni meg vegzalni, de ez nem hivatalos es nem legalis attol meg.
De pl. a budapesti rendorok igazoltataskor eleg hamar kiszurjak kagyloulest az autoban es utana jon a tejeles vastagon, plusz muszakizni is csak megfelelo helyen jattolas utan tudsz.
A rendszamos rally-autok meg egy totalisan masik dolog, ugyanis azok gepkonyvezett versenyautok es azert van rendszamuk, specialis muszakijuk, specialis biztositasuk, menetkonyvuk, raadasul nem hasznalhatoak hetkoznapi utcai autokent amit a topicindito szeretne.