( uzsolt | 2014. 04. 01., k – 19:35 )

A programozók feladata nem a gyerekek tanítása.

Gratulálok, sikerült megértened, amit mondani akartam. És még pont te beszélsz arról, hogy szövegértés meg hogy milyen jó lenne tudni gondolkodni. Na, mindegy.

De akkor elmagyarázom, mire gondoltam, lehet, hogy rosszul fogalmaztam: azt magyarázzátok, hogy mindent meg lehetne csinálni, ha nagyon akarnánk. Agyonmotiválni a gyereket, mindenki szöveget tudna szerkeszteni, nem pedig egy adott programot használni, "ötödik menüpont hatodik alpontjában a sárga iksz", mindenki tudná, mi az, hogy linux, és milyen okos és értelmes és gondolkodó társadalmunk lenne és nem függnénk semmitől (gondolom, a linuxtól sem).
Erre mondtam azt, hogy ez pont olyan, amikor egy programozónak azt mondják, hogy írjon hibátlan programot, hisz akkor nem kell se debugger, se tesztelés meg ilyenek. Elméletileg lehetséges, viszont a gyakorlat azt mutatja, hogy ez korántsem megy - ha így lenne, akkor nem lennének "bug tracker"-ek meg tesztelést segítő eszközök, stb.
Pont ez a tanítás is. Elméletileg minden szép és jó, amit mondotok, viszont a gyakorlatban nem (így) működik. Sőt, a tanításban van egy annyi nehezítés a programozáshoz képest, hogy hús-vér emberekkel kell dolgozni, akik azonos inputra nem feltétlenül fognak azonos outputot produkálni, tehát az egész még kiszámíthatatlanabb.

Tehát jól van így, kicsit kipanaszkodod magad a HUP-on a rossz gyerekanyag miatt

Nem panaszkodásképp írtam. Nem panaszkodom, csak nagyon nem szeretem (értsd: bicska, zseb, kinyílik), hogy olyanok mondják meg, hogy mit és hogyan kell(ene) tanítani, akik (ahogy egy kollegám szokta mondani) gyereket csak tablón láttak. Próbálom ilyenkor elmagyarázni, hogy a tanítás nem úgy megy, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Pont ezért írtam már párszor, hogy próbáld ki, mondjuk egy hónapot, és lássuk, hogy mire jutsz.
Ezen mondat további részére inkább nem reagálnék semmit, csak gratulálnék a stílusodhoz.