( uzsolt | 2014. 01. 14., k – 18:07 )

Es ez, ami hianyzik a atlagemberbol, a dolgok megvizsgalasa, ertelmezese. Hiaba tanitank neki tenyeket, ha nem tanitjak meg, hogy mi miert van. Es ez ami szerintem hianyzik a oktatasbol mostanaban. Legtobbszor.

Én is így látom. Amennyire tőlem telik, igyekszem a saját "repertoáromba" ezeket becsempészni, sőt, inkább így tanítani, hogy mi miért van. Persze mateknál meg fizikánál talán egyszerűbb, mint mondjuk törinél vagy irodalomnál. Sokszor egy-egy "meglepő" kísérlet magyarázatával töltünk el egy tanórát (márhogy ők magyarázzák meg, azért tart sokáig). Épp tegnap meg azt beszéltük meg, hogy a Föld gravitációja nem csak a légkör határáig tart, hanem tovább - ebből a kérdés, hogy akkor a Holdon, mikor jártak emberek, miért nem estek le (vissza) a Földre. Pár percig tartott, de végiglogikázták, hogy miért nem, és a kérdés felvetője is elismerte, hogy megfelelő a magyarázat (kilencedikes magyar-törisek).
Matekból is sokszor igyekszem úgy tanítani, hogy értsék (ezért sokszor nem szoktam csak a képletet visszakérni, hanem először begyakoroljuk (sok-sok házival :P), aztán feladatok mentén). Valamikor sikerül, valamikor nem.

Szóval én se tartom tökéletesnek a matek és a fizika oktatását, de a lehetőségeken belül igyekszem ezeken a számomra tökéletlenségnek vélt dolgokon javítani.