( ggallo | 2013. 12. 29., v – 21:03 )

"Nem akarlak elkeseríteni, de ez bullshit. Szó nincs erről."

Ha rámutatnak, hogy egy ciklus leírható matematikai módszerekkel, akkor annak máris szélesítették a látókörét, aki ezt eddig nem tudta (kb. a főiskolára iratkozók 99%-a, mert mindenki azt hiszi a ciklus elv a programnyelvekben jelent meg). Sok minden fér bele a látókör szélesítésébe, de ez is olyan dolog, mint a haszontalannak tűnő elméleti anyag: nem biztos, hogy észreveszi a használó, hogy épp a haszontalan elmélet alapján csinálja a gyakorlati megoldást.

"Viszont lehetne általános előadást szervezni a használatos technológiákról röviden, lényegretörően. Na ez lenne a széles látókör egy része. A másik része pedig a programozási nyelv lehetőségeinek a bemutatása lehetne."

Melyik nyelveket mutassa be és melyik lehetőségeket? Amelyik az iskola indulásakor menő, vagy ment közben váltsanak, ha úgy adódik? Ki csinálja meg az előadások anyagát ilyen gyorsan? Hogyan fog menni a számonkérés, ha minden évben mást oktatnak, mert változott a trend? Mi lesz a követelmény? Honnan lesz az a sok valóban hozzáértő szakember, akinek 1) van gyakorlata, ergo dolgozik vele 2) van oktatói vénája, át tudja adni 3) képes belőle jegyzetet készíteni (gyorsan) az oktatáshoz 4) képes tesztmódszert és konkrét tesztet kidolgozni (gyorsan) a szint mérésére. Mindezt akár 2-3 évente cserélve, mert változik a trend és a technológia.

Pl. legyen Java az alap. Az alap nyelv lehetősége kb. a Commodore Basic-jával vannak egy szinten (persze ez erős túlzás), minden fontosabb dolgot valamelyik API-val vagy könyvtárral lehet megoldani, ebben van a nyelv erőssége. De pl. a tárolásból melyiket oktassák az elérhető 5-10 (hogy csak a legnagyobbakat említsem) körül? Hibernate? Enterprise JavaBeans? Java Data Objects? És ez csak egy pár a sokból, valamint az összes többi API-nál is több megvalósítás van.
Ráadásul ez csak egy nyelv, nem sok...

Szerintem irreálisan nagyon az elvárásaitok a felsőoktatással szemben. Nem azt mondom, hogy jó úgy, ahogy most van, hanem azt, hogy olyan lehetetlen, mint amilyent sokan szeretnének. Majdnem azt várják a főiskolás hallgatók, hogy az iskola keretében kelljen (kötelezően) megtanulni mindent, amit most önszorgalomból kellene.