( ggallo | 2013. 12. 29., v – 11:22 )

Az iskola sohasem a munkaerőpiacra akar felkészíteni, itt lehet a félreértés. Az iskola az életre akar felkészíteni.

A munkaerőpiacra mindenkinek magának kell felkészülnie, mert a munkaerőpiac igényei térségtől, időszaktól és sok egyéb tényezőtől függően változnak - így a munkaerő-piaci szereplőknek is változniuk kell. Na, az iskola a változási képesség kialakításában szeretne segíteni (széles látókör, tanulási képesség, jó elméleti alapok a későbbi fejlődéshez, stb.).

Mert mi van, ha (ahogy fentebb is írtam) az iskola valami gyakorlati kérdésben igazán profivá képzi a leendő munkavállalót? Semmi. Ugyanis lehet, hogy ettől még nem tud egy értelmes CV-t összehozni, vagy nem tud két értelmes mondatot szólni az állásinterjún, stb. Erre mindre nem készíthet fel az iskola azon kívül, hogy még gyakorlati témakörökből is profin felkészít. Sőt, lehet, hogy az a technológia, amiből profivá képezték, pont nem kell a munkaerőpiacon, mert az oktatás kezdete óta változott a gazdaság igénye. Azaz de, lehetne így, csak akkor nem 6-10 félév lenne, hanem 20-30 félév, mire sikerül... -het.

Nem szabad az iskolától olyant elvárni, amit nem adhat. Pláne úgy, hogy nem az a dolga/célja.

Talán a frissen diplomát szerzettek ilyen okokból vannak eltévelyedve a munkaerőpiacra való belépésükkor, ilyen félreértelmezett tézisek miatt kérnek 2x-3x annyi induló fizetést, mint a gyakorlott munkavállalók, és ezért érzik sokan magukat magasabb rendűnek, mikor kézhez kapják a diplomát.
Mert azt hiszik, az iskola erre jogosító képzést adott nekik, miközben pont nem.