( Stradus | 2013. 10. 14., h – 11:51 )

Több fejlesztőnek is ott van már a kezében a világszínvonalú játékok motorjának OpenGL-es implementációja. Bár nem vagyok asztali szoftver fejlesztő, főleg nem értek a játékfejlesztéshez (csupán webfelületen bohóckodom), de úgy gondolom, ha már van OpenGL-lel futó játékom, már "csak" egy launchert kell hozzá írni, hogy akár el is indulhasson. Azért írtam idézőjelben a csakot, mert persze még kell egy csomó optimalizáció, hogy beszélgessen a launcher az ablakkezelővel, teljesítménynövelés a platformfüggő dolgok, bigyuszok átalakításával bla, bla - mondom nem értek hozzá.

Pl. ott van a személyes kedvencem a League of Legends. Kb. fél éve megjelent Mac-re. Ott van a CoD:BO - egyedüliként szintén megjelent Mac-re.
Ennyire nem érné meg az a "kis" ráfordítás? Az Apple hátrányban van, főleg itt kelet-euban, a nekünk méregdrágának tűnő cuccaival. A LoL egy kitűnő ingyenes játék, milliók játsszák, és talán jelenleg a legtöbbet futtatott játékszoftver. Én magam a PoL ajánlott profiljával játszom vele, de így fele-/harmadannyi a teljesítményem, amennyit a gépem valójában tudna Windows esetében.

Egy előttem szóló írta jól, hogy a valódi gond, a túlzott szabadság. Az átlagfelhasználók nem olyan mókerek. A "Linux" nem egységes - amennyi disztró, pont annyiféle sz*p*s. Egyelőre az Ubuntu támogatottabb, ill. a hozzá hasonló Debian rendszerecskék, de szerintem egy Fedora-gamer lenni akaró ember eláshatja magát, mert a supertux nem elég manapság.
---
Ássuk el a csatabárdost!