( crystal88 | 2013. 10. 03., cs – 15:02 )

Részben jogosak a felvetéseid, de nem értek vele egyet.

"Miért kéne megtanulni rendesen szöveget szerkeszteni, táblázatot kezelni, stb lásd: ECDL?"
Egyáltalán nem látom értelmét, hogy 11-16 éveseknek egy konkrét szoftver kezelését kelljen benyalniuk. Azért nem, mert ha az a szoftver még elterjedt is, akkor is valószínűleg más verziónak teljesen más felülete lesz, mire a gyerek dolgozni kezd. Példa: aki MS Word 2003-at tanult, az mit kezdjen MS Word 2010-zel?
Az irodai alkalmazások tanításánál inkább abba az irányba kellene mozdulni, hogy a tanulóban álljon össze egy koncepcionális dokumentum-modell (van margó, igazítás, behúzás, bekezdés, line spacing, sor végére nem kell mindig sortörés, stb), nem az a lényeg, hogy az adott eszközben tudja, hogy melyik gomb hol van. Ilyen szempontból meg nagyjából mindegy, hogy LibO vagy MSO.

"Miért kéne megtanulni az elterjedt operációs rendszerek) használatát?"
Részben ld. előző (úgyis változik minden rendszer addigra, amíg a tanuló dolgozni kezd vele) másrészt egy oprendszert megtanulni annyira használni, amennyire mezei usernek kell, nem nagy szám.

"Miért kéne megtanulniuk az elterjedt programok használatát?
Miért kéne megismerniük az azonos céllal készült de kevésbé ismert ingyenes, esetleg GNU alkalmazásokat?"
ld. fentebb.

Én egyébként azért tartom nagyon jó ötletnek, hogy 2D animációk programozását, mert képességfejlesztés szempontjából sokkal-sokkal jobb, és ebben a korban kifejezetten ez a lényeg. Az infó órákon azért unja szét magát mindenki (tanárok és diákok egyaránt), mert rettentően unalmas az anyag, egyszerűen ingerszegény a környezet. A programozás viszont jó, mert képességet fejleszt. Ha animációkat programoznak, akkor főleg jó, mert azok is szívesebben csinálják, akiket nem különösebben érdekel a dolog, és konzolos pascal programok írását szenvedésnek éreznék.

Szóval részemről +1 a kezdeményezésnek.

--
CyclonePHP