( apal | 2013. 08. 26., h – 11:31 )

(most a gravitáció nem érdekes)
na, pont ezert nem teljesen jo amit mondasz ;) hogy a ba'natba ne lenne erdekes a gravitacio? ha van centrifugalis gyorsulas akkor az x+ gyorsulas az mondjuk 0.3g lesz, a z- pedig marad 1g. Igy az x^2 + z^2 = 1.1 > 1 lesz. ha csak forgatod a szenzort, akkor x^2 + z^2 = 1 marad... meg lehet kulonboztetni a ke't esetet. nem mondom hogy "siman", mert nagyon kis centrifug gyorsulas eseten a vektor hossza negyzetesen no" csak, azaz a mert gyorsulas 1+x^2/2 lesz (azaz ha x<<1, akkor az \sqrt{1+x^2} az kb 1+x^2/2). Egy masodpercnyi mintavetelezes alatt egy ilyen szenzor az kb 0.0001g-t tud merni (ennyire preciz), azaz egy sec alatt 0.01g-nyi centrifugalis ero"t mar meg tud kulonboztetni mondjuk 0.01 radiannyi (kicsit tobb mint fel foknyi) szenzor-elofordulastol. Namost, ha 36km/h-val kanyarodsz egy 100m sugaru palyan, akkor ma'r 0.1g lesz a centrifug gyorsulas, es ez me'g nem egy nagyon driftelgeto"s kanyar...

ha a kezdősebességet ismered
persze, nyilvan ez kell ;) de szerintem egy ilyen integro-diffegyenlet, numerikusan, biz hiban belul nem hiszem hogy olyan nehezen lenne kezelheto. szvsz sok infot tud hozzaadni a gyorsulaserzekelo is, elegge preciz eszkozok azok.