A kanyarban szerintem nincs igazad. Tegyük fel az egyszerűség kedvéért, hogy a kocsi körpályán mozog egyenletes sebességgel. Ekkor, ha a fizikaóráim nem voltak feleslegesek, a telefonra hat egy állandó centripetális erő, ami (ha a telefon hátlappal a szélvédő felé van rögzítve) kb. az alsó élével párhuzamos, és az anyósülés felé mutat (most a gravitáció nem érdekes). Giroszkóp nélkül nem tudod ezt az erőt megkülönböztetni attól, amikor a telefon az "élével" a szélvédő felé áll, és a kocsi folyamatosan gyorsít. Vagy ha a hátlappal a szélvédő felé van ugyan rögzítve, de a kocsit oldalba kapta egy mozdony, és oldal irányba gyorsít az autó.
A földfelszíni sebességben meg az accelerot integrálva csak akkor kapsz helyes értéket, ha a kezdősebességet ismered, ami megint csak nem adott. A GPS deriváltja viszont (nyilván szűrővel, meg a technika korlátain belül) helyes eredményt fog adni tetszőleges kezdősebesség esetén is.