+1
Mi is a napokban vettünk egy használt autót. Nehéz project volt.
Tapasztalatok:
- Autót neppertől inkább ne: hiszen az igazán jó állapotú autók elkelnek kéz alól (haveri/rokoni körben), többnyire a leharcoltabb autók kerülnek kereskedésbe, ahol a tulaj már nem adja hozzá a képét. Nyilván ez erős általánosítás, de a többségére biztosan igaz.
- Keresni kell egy olyan személyt, aki alvázszám alapján le tudja kérni a kocsi múltját. Nyilván ez olyan korú kocsiknál segítség, ahol a garancia miatt márkaszervízbe vitték, így mindennek van nyoma.
- Szervízbe kell vinni: esetünkben egy 4 éves kocsiról derült ki, hogy az alváza csupa rozsda (mert bankvisszavett autó lévén egy évet állt kinn a hóban/napon). Ha van ismerős, aki le tudja kérni a kocsi múltját, akkor nem feltétlen kell márkaszervízbe vinni, pl. Speedy/KwikFit ingyen is elvégzi az átvizsgálást. Esetünkben a márkaszervízek csak egy hétre előre tudtak adni időpontot, addig a jó kocsi elkel.
- Normális magánszemélyben azért meg lehet bízni, ha korrektül el tudja mondani, hogy mikor volt olajcsere és társai. Mi pl. csak kormány gömbfejet cseréltettünk, mert kicsit kopogott. Olajat és társait nem, mert megesküdött hogy ősszel cserélve volt. Az plusz előny, ha a szervízkönyv is szépen vezetve van (ami ritka sajnos).
- Tekintettel arra, hogy a hirdetés és a valóság igen messze van egymástól, BP-i lakos lévén mi már meg se néztünk nem fővárosi kocsit. Nyilván vidéken nehezebb az adott környéken találni keresésnek megfelelő példányt, de inkább érdemes kivárni akár hónapokat is...