Oké, rendben, én csak ezt néztem:
E fölött van egy layout engine, a trükk az, hogy egy container méretét nem fixen határozzuk meg, hanem a layout-nak megfelelően. Pl. van olyan layout, ahol egy lista a bal felső sarokban 200x300 pixel 1024x768 felbontásban. Egy másik layoutban a lista a jobb alsó sarokban van, 400x530 pixel méretű 1024x768 felbontásban. Ezekre az anchor pontokra lehet az egyes containerek becsatolni, akik átveszik a szülő container méretét, és a benne lévő widget-ek méretét pedig globális változóból, és a container méretéből számoljuk. Ezt megint csak azért tudjuk megtenni, mert saját framework-ünk van.
Szerintem egyszerűbb azt mondani, hogy: tableteken ez az elem X oszlop széles, és Y sor magas (ahol az oszlop kb. a képernyő negyede-tizenkettede, a sor kb. negyede-nyolcada fekvőnél), a benne lévő elemek pedig egyenletesen vannak elosztva. Ha csak két oszlopnyi hely van, a következőképpen rendeződünk át:... Ha pedig sok oszlopos a felület, akkor legyen Y oszlop széles.
És persze egy elég általános frameworköt ennek biztos meg lehet feleltetni, csak a fenti nekem picit assembly-nek tűnik ehhez képest, pláne a rengeteg matekkal (nem jó ha egy layout-nyelv turing-teljes szerintem)
UI-tervezésre amúgy Axure-t vagy Fireworks-öt szokás (macen OmniGraffle), bár a héten nagyon reklámoztam a UXPin-t. Az ilyen oszloposdihoz kell egy rács (azt is gridnek hívják sok helyen), kell egy oszlopgrid, meg be kell tudni húzni vonalakat (ezt rendszerint a vonalzó mögül tudod).
De az igazán fontos, hogy a user az előtt kattintgassa a UI-t, mielőtt belenyomtatok volna kiscsillió forintot a kifejlesztésébe :)