Ezt tudom, és ez így logikus, hiszen azóta fizeti csak a járulékot, előtte nem fizetett a munkavállaló semmit.
Ezért sem lenne értelme az 1988 előtti jövedelmeket figyelembevenni.
"Ezért lenne igazságtalan és talán jogszerűtlen is pl. nyugdíjadót kivetni, mivel akinek a nettó jövedelmét vették figyelembe a valorizációs számításkor, az most az egyszer már "nettósított" összegből lenne kénytelen adót fizetni"
Erre mondta talán Mihályi Péter közgazdász, hogy ezeket a nyugdíjakat fel kell bruttósítani, és utána azonnal meg is adóztatni. Látszólag a rendszer pénzügyileg 0-n van, azonban strukturálisan már nem, a felbruttósítás +adóztatás után eszköz van az állam kezében a hatékonyabb kezelésére. Például progresszív adóztatás itt is. Vagy az utazási kedvezmények beépítése az adóztatásba, progresszíven és hasonlók.
Szóval ahhoz, hogy hosszú távon kezdjünk valamit vele, strukturálisan módosítani kell a szerkezetét a nyugdíjaknak. Amíg egy szép nagy szám csak, addig nem lehet vele nagyon mit csinálni.
Amúgy az MNYP ezt a jogbizonytalanságot cserélné le pénzügyi kockázatra, ez utóbbi jobban kezelhető, mint az előbbi. Persze Magyarországon erre is lehet látni ellenpéldát......