"- Egy-egy refactoring iszonyú sok ideig tud tartani. Pont az elmúlt hetekben elégeltük meg kollégával a régi csontvázakat (ilyen 1..4 éves, nem használt régi dolgok) a kódban. Nekiálltunk takarítani és hát khm. lassú és fájdalmas munka végigkeresgélni az összes hivatkozást, ahelyett, hogy pl. nyomnék egy törlést az osztályra majd nyomnék egy buildot és szisztematikusan mennék végig az error listen."
Bocs, de ez a fejlesztoi kornyezet bune. En most refaktoraltam egy Ruby kodot, nem toltottem el tiz percet a dologgal, pedig arra a bizonyos osztalyra baromi sok minden hivatkozott. Mert volt egy jo IDE-m. Szoval, nagyon sok mulik az eszkozvalasztason is. Igaz, hogy ugyanezt a muveletet masfel evvel ezelott masfel ora alatt abszolvaltam volna - de nem ugyanezzel az eszkozzel. Az eszkozok fejlodnek, a karbantarthatatlan scriptnyelvbol az idok soran kezesbarany lesz. A Java/C# eszkozei se egyik pillanatrol a masikra pattantak ki Zeusz fejebol, volt olyan idoszak, amikor remalom volt debuggolni, refaktoralni, etc.
Amiket irsz: reszben egyetertek, reszben nem. Nagyon sok minden nem a scriptnyelvek bune, hanem a fejelsztoke. Java-ban is lehet ujrafeltalalni az MVC-t rosszul, vagy a standardokat nem koveto kodot irni. Es meg csak nem is kell erolkodni hozza. Ha labon akarod loni magadat, megteszed egy golyostollal is, nem biztos, hogy szukseged van ehhez lofegyverre.
Azt gondolom, hogy egy jo fejleszto akarmilyen nyelven kepes szabvanykoveto, letisztult es jol karbantarthato kodot irni, illetve egy rossz fejleszto minden nyelven, amihez csak nyul, kokanyolni fog. Igy szuletnek a megeroszakolt C++/C#/Java kodok. Az ilyenen egyszerre konnyu es nehez felulkerekedni: konnyu, mert altalaban a dontes az, hogy az ilyen fejlesztotol meg kell szabadulni, ha hosszu tavon nem valtoztat, es nehez, mert olyan munkat ro a csapatra, mely feleslegesen leterheli oket.
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal