( locsemege | 2012. 09. 07., p – 01:04 )

Most már értem, hol beszéltünk el egymás mellett. Te egy külső gerjesztésű egyenáramú villamosgépről beszéltél, amellyel sorba kötöttél egy ellenállást, én pedig úgy általában egy villamosgépről, amellyel szinte bármit meg lehet csinálni, pusztán vezérlés kérdése az egész.

Az igaz, hogy vezérlés vagy szabályozás nélkül a külső gerjesztésű egyenáramú villamosgépnek igen merev a karakterisztikája. Akkor már inkább soros gerjesztésű gépet volna jó használni, mint például régebben a villamos vontatásban, ideértve a V43-as mozdonyt is.

Én általánosabban szemléltem a kérdést, s feltételeztem, a fordulatszám szabályozás egy alárendelt áram - s ezzel nyomaték - szabályozással van kiegészítve. Ilyenkor álló helyzetből a referencia sebesség eléréséig biztosítható egy állandó gyorsítóerő. (Most épp lineáris mozgásban gondolkodtam az egész jármű szempontjából. Forgó mozgásnál ez nyilván szögsebesség illetve nyomaték lesz.)

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE