Joggal ki lehet menni 100-al féktávolságon kívűl a belső sávban közlekedő elé,
Persze.
Ezzel kettő darab gyakorlati probléma van:
A kezdő sofőr nagyon messze van attól, hogy reálisan felmérje, hogy mennyi a féktávolsága egy autónak, amit a tükörből lát csak. "Better be safe than sorry" alapon erre azt tartja a tankönyv, hogy akkor tessék a biztonságos irányba tévedni, azaz tessék ilyenkor azt gondolni, hogy az érzékszervek által közvetített távolságnál közelebb van és nagyobb sebességgel jön az illető.
És akkor jön a kettes számú gyakorlati probléma:
Egy laza vasárnap délután az M3-ason mondjuk Hatvan magasságában simán van akkora forgalom, hogy még én is percekig nézném egy ilyen kaliberű autóban, hogy hol van akkora rés, ahova ki merjek menni biztonsággal, pedig én elég régóta gyűjtöm a tapasztalatot. Egy kezdő, reálisan mérlegelve a dolgot, néhányszor megpróbálja majd, begyűjt pár kellemetlen "élményt", majd onnantól marad a seggén, és nem előzget, csak ha km-ekre jönnek mögötte.