A zene mindig is szubjektív volt.
A többi tipikus, "a zenét a készítő eszköz alapján ítélem meg" baromság meg egész egyszerűen nevetséges.
Ha szerinted a zene minőségét az határozza meg, hogy x gép helyett y gép végterméke, akkor egész egyszerűen ostoba vagy. Szerinted az LP-re hogy tették rá a zenét?
Vagy csak fanboy vagy. Azt ne mondja nekem senki, hogy az LP szebben szól, mint a CD. Mert nem. Van párszáz bakelitem, de sajnos nagyon hamar szarrá mennek. Max teljesen tökéletes, új formájában szól szépen. De van, amelyik már akkor se. Aztán vedd hozzá a kattogást, az elkopást, a porosodást, meg a többi szart. Arról ne is beszéljünk, hogy a bakeliten eleve torzítva van rajta a hang, mivel a RIAA kitalálta, hogy vágjuk le a basszust, aztán utólag kompenzáljunk, mert így több fér egy lemezre. WTF.
A zene minősége sok helyen valóban romlott, de ennek semmi köze ahhoz, hogy géppel nyúlnak hozzá. Ennek ahhoz van köze, hogy elmebeteg keverőmérnökök készítik az albumokat (ahogy már írtam, mastering). Lásd loudness wars és társai. Sőt, mondok még jobbat, kutatásokat végeztek, és az amcsi tiniknek az MP3 nyesett, olykor túl éles hangzása jobban tetszik már, mint az eredeti, és sokszor direkt ez alapján keverik az albumokat. Jó, mi?
De az eredeti tényállítás, miszerint valami attól lesz "mű", mert számítógép is részt vesz a létrehozás során, teljesen hülyeség. Az eszközök mindig is változnak, nem csak a művészetben, minden másban is, ettől az nem lesz kevesebb kicsit se. Egyébként jó eséllyel azt mondanám, hogy rock-kedvelő vagy, mert azoknál szokott a legsűrűbben előjönni ez a baromság. Valószínűleg azért, mert ez az a műfaj, ahol nincs szintetikus eszköz (amúgy van, csak jobb ebben a tudatban élni), aztán lehet rá fapolni, hogy hát én igazi zenét hallgatok, nem műzenét. GZ!