Egyrész Berlingóból van 7 személyes, bár akkor a hírek szerint a 2. sor lábtere se túl kényelmes.
Másrészt a dízel-őrület Európára jellemző csak. A világ összes többi részén a benzines, illetve a hibrid autók mennek nagyon. A Toyota pl. nem is fejleszt többet dízelmotort - nemrég jelentették be -, mert egyszerűen nem éri meg nekik egy ilyen kis piac miatt, mint Európa. Ezentúl inkább megveszik a BMW-től.
Azt viszont csak sejtem, hogy miért van ez így. Az EU roppant módon pörög az autók CO2-kibocsájtásán, mindenhol ezt hajszolják, a többi paraméter mintha nem is számítana. Az USÁ-ban pl. emlékeim szerint a 70-es évek óta szigorú szabályozás van a nitrogén-oxidok kibocsájtására, illetve a koromra. Ott pont emiatt van szinte csak a teherautókban dízelmotor, személyautókban nem igazán jellemző. Komoly szűrőket és a nitrogénoxidok eltüntetésére szolgáló cuccokat kell a dízelmotorokra pakolni, emiatt nem éri meg a gyártóknak az ottani benzinárak mellett ezzel piszmogni.
Közben mi itt Európában a mikrokoromtól meg vidáman rákot kapunk.
Az igazán környezettudatos _ÉS_ olcsó megoldás az LPG/CNG-s autó lenne, az előbbi viszonylag kis költséggel szinte minden szívó benzinesbe beépíthető. Ha én most autót vennék, akkor nagy (2L körüli) szívó benzinessel tenném, esetleg start-stop elektronikával, LPG-vegyesüzemet beszerelve.
--
„Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!”