Ebben biztos igazad is van, a MOST kort mar en is analizaltam egy masik ugyanilyen volvoban, es igen, volt egy nagy halom csomag amirol fogalmam nem volt hogy mit csinal.
Ezzel ellentetben:
- mint a MOST nal ugy a CAN nel is feltetelezem hogy a szabvany kimond bizonyos ID ket, ami bizonyos dolgokat jelent, tehat a busz alapja relative szabvanyos (javits ki ha tevednek)
- En nem azt akarom megtudni hogy eppen mi a legsuruseg es a paratartalom a kornyezetben, hanem ennel sokkal alapabb dolgot:
Van e mondjuk egy crc hibas frame a kommunikacio vegen, ami jelezne hogy egy eszkoz a buszon vagy nem tud szamolni, vagy belevag egy masik eszkoz "szavaba" tehat utkozes keletkezik a buson kozvetlenul azelott hogy a CEM (erosen feltetelezem hogy o lehet a busmaster) felsikit hogy BUS REINIT, vagy van egy pillanatnyi feszultsegvesztes a buson, vagy esetleg van egy bizonyos frame ami akkor eppen nagyon mas ertek mint barmi mas ami elotte volt (es pl mivel a CEM nem kepes ertelmezni az erteket ezert bedobja a resetet, vagy lefagy es a watchdog ujrainditja), igen ezutobbihoz mar mindenkeppen jo lenne valaki aki ert is hozza, a raw data (log) elemzesehez mar megirnam en a scriptet szivesen, csak tudjam mit keresek.
- nem veletlenul irtam az eredeti postba hogy keresek valakit aki ert CAN -ul, es tud segiteni analizalni a bus kommunikaciot, tenyleg nem akarok nekiallni es packet ID ket viszafejtenihogy vajon ezt mi a fax kuldte az 1000 can busra csatolt eszkoz kozul.
Mindenesetre koszonom a postot, es a felvilagositast a CAN alapveto mukodeserol.
apropo, hogy megy egy can buson a kommunikacios sorrend? az eszkozok egymas utan kommunikalnak, vagy egyszerre, es collision detect / retransmit, esetleg valami CSMA/CD szeru cucc?