Csak hogy köcsög legyek.
A CAN logolás felejtős. Diagnosztikai csatlakozón csak az jön ki, amit oda szánnak. Ez egy külön busz, amin csak a CEM meg a diagnosztikai eszköz van. Ami ott kijön, azt egyébként is látnod kellene a logokban. Érdekes is lenne, ha pista az utastérben rádughatna bármit a motor működéséért felelős buszra.
Ha sikerül rálépned valamelyik belső buszra (van vagy 3-4 az autóban), látni fogsz 1000 csomagot. Az csomagok fejléce 11 vagy 29 bites (ID). Ez a szám mondja meg mi van a frame -ben. Egy frame több bitfiled -re van felosztva, legyen ennek a neve üzenet. Ezek az üzenetek hordozzák az információt. Fordulatszám, gázpedál állás, főtengely helyzete, hőmérsékletek és még millió mindenféle. Minden frame broadcast, azaz nincs feladó és nincs címzett. Amelyik ECU -nak ha van infója, az megadott időközönként kiteszi a buszra. Amelyik ECU -nak kell valamilyen infó, veszi a buszról a megfelelő ID -jű frame -et.
Már csak az is évekbe tellene, hogy visszafejtsd melyik frame melyik bitfiled -je micsoda. Gondolj bele, egy gázfröccsre a pedál álláson kívül hányféle szir-szar változhat. Megveheted az adatbázist, ami az értelmezést lehetővé teszi. Ezt egy készülékkel egybeépítve árulják, és a neve diagnosztikai műszer. Bagóért van. Persze a diagnosztikai műszer csak a belépő, azt használni is tudni kell. Na, ehhez kell a mérnöki diploma (gépészmérnök?), meg a tapasztalat.
Szóval megveszed a műszert mondjuk 5 milkáért, elszegődsz inasnak valahova pár évre, és máris javíthatod a saját autódat.
Szerintem inkább keress egy jó szakembert.
És bocsi :)