( doc | 2012. 05. 30., sze – 16:41 )

azert erdekelne miert van benned ilyen elemi ereju ellenszenv a motorosokkal szemben...

nem "egy esetet linkelgettem be 100 oldalrol", hanem mivel az egyetlen linkemnel serelmezted hogy motoros oldalrol szarmazik, ezert belinkeltem egy masik, fuggetlen oldalrol szarmazot, ami tortenetesen azt az esetet is megemliti (es iden sajnos nem ez volt az elso, ahol a szabalyosan kozlekedo motoros az autos balfaszsaga (rendszerint a szembesavba valo athuzasa) miatt hal meg)

varoson belul szinte zero esellyel fog valaki 240-nel motorozni, meg ejjel is, szoval a realitas talajan maradva legyen mondjuk 140. persze ez meg igy is boven a nemnormalis kategoria, ha meghal, maganak koszonheti, felesleges tovabb feszegetni

a balra kanyarodo autost telibevero motoros valoszinuleg azert zug bele, mert nem indexel az autos, vagy csak a kanyarodas megkezdesekor, a kormany tekeressel egyutt indexel. ezzel nem nagyon lehet mit csinalni, leszamitva azt hogy mindig alapos kovetesi tavolsagot hagysz, de ha elozni akarsz, akkor ez kivedhetetlen (jarmutol fuggetlenul)

aki treningen volt, az nem "hajt mint az allat". az ember azert megy vezetestechnikai tanfolyamra, mert tisztaban van a kepessegei korlatos voltaval, es van benne annyi felelossegtudat, hogy szeretne biztonsagosan kozlekedni. tobb motoros ismerosom is van aki volt ilyen kepzesen, mindegyik nagyon kulturaltan kozlekedik (ez nem jelent szigoruan 90 km/h-t, de az altalanosan hasznalt 110-130-as orszaguti tempo teljesen biztonsagos)

az autopalyan araszolgato kocsisorok kozott halado motorosok nem meghalni szoktak, hanem az autosok tobboras dudanyomkodasaval ellentetben gyorsan es stresszmentesen celbaerni :)

allitasod szerint percenkent tobb mint 2 (tehat kb. 25-30 masodpercenkent egy) motorost lattal 140-nel cikazni az autok kozott. ezt nem fogom elhinni, tobb okbol sem. kezdjuk azzal hogy fizikai keptelenseg 140-nel az autok kozott cikazni (ugyanugy ahogy az autonal a kormany elforditasahoz, a motor egyik oldalrol masikra dontesehez is kell nemi ido, 140-es temponal ez mar sok-sok metert jelentene). es meg ha esetleg lenne is olyan ongyilkosjelolt, aki beprobalkozna ilyennel, az tuti hogy nem jon felpercenkent masik... nagyon erosen tulbecsulted a sebesseget, 70-es megengedett maximumot (es 60-70-nel halado autokat) feltetelezve valoszinuleg olyan 80-90 lehetett maximum az a tempo (az autoknal sokkal gyorsabban pont a fenti okok miatt nem lehet koztuk 'cikazni')

ha meg savvaltas kozben "letoljak" a motorost, akkor igenis a tukorbe/korulnezes nelkul bebaszodo autos a hibas - ugyanugy, ahogy akkor is, ha ugyanezt egy masik autossal szemben teszi

"eszreveheto legyen, kiszamithato es a kozlekedesnek is megfelelo legyen," - na ezt a mondatot nem tudom ertelmezni, plane az utolso reszet... (egyebkent kiszamithatosag az autosokra pont ugy nem jellemzo mint egyes motorosokra, ez jarmufuggetlen, aki balfek, az minden jarmuvon, sot meg gyalog is az)

"Van masik 10, akik heti szinten buknak, esnek."
ha neked 10 olyan ismerosod van, akik valoban heti szinten esnek a motorral, akkor valoszinuleg sajat kaszkadorshowd van... elofordul hogy egy motoros esik, de ez tobbnyire ritka, nehany evente egyszer elofordulo esemeny (en egyszer doltem el motorral, az is a sajat udvaromban tortent...). eleg sok motorost ismerek (elhiszed hogy tobbet mint Te?), kozuluk nem sok van aki esett mar, olyan meg aki mar tobbszor is, biztosan nagyon keves (egy ilyenrol sem tudok kozuluk, de ne zarjuk ki...). illetve egyikojukrol (egy holgyrol van szo) tudom hogy tobbszor eldolt mar motorral, de ez kivetel nelkul mindig allo helyzetben tortent :D
a heti szinten eses mar csak anyagilag sem igazan elkepzelheto, egy kisebb eses is rendszerint eleg nagy koltsegekkel jar (egy burkolt sportmotoron az egyik oldal idomjainak csereje szazezres nagysagrend, es akkor meg nem is tortent semmi kar)

" javareszt az o kozlekedesi hulyesegei miatt tortenik a baleset" - javareszt a figyelmetlenseg, korul nem nezes, vagy egyszeruen a "nem lattam" jelenseg miatt tortenik a baleset. kisebb reszben a puszta rosszindulat miatt

" pont ugyanezen hulyesegek miatt szarjak le az autosok a motorosokat." - szerencsere nem mindenki gondolkodik ugy mint Te, es az utobbi par evben nagyon eros javulast latni, sokkal toleransabbak, elozekenyebbek az autosok a motorosokkal szemben, sot, a gyalogosokkal szemben is (bar azert az az elkepeszto elozekenyseg es odafigyeles, ami kulfoldon (Franciaorszag, Nemetorszag, Svajc, stb) megy, nekunk meg teljesen elerhetetlen es elkepzelhetetlen).
amikor lampanal eloregurulok a kocsik kozott, eleg gyakran latni hogy szetnyilnak hogy elferjek, pedig csak akkor megyek bele ilyen helyzetben ha latom hogy amugy is siman befernek
kimondottan rosszindulatu huzassal (kormany rarantas, stb) nagyon ritkan talalkoztam, tobbnyire az a problema, hogy nagyon sokan vannak az utakon, akik egesz egyszeruen nem tudnak normalisan vezetni... ultem mar utaskent is olyan autoban (nem is egyben), amibol remegve szalltam ki, pedig egyaltalan nem padlogazzal tepo 20 eves suhancokrol volt szo, hanem idos, a kresz szerint szabalyosan kozlekedo idosebbekrol

- nekiall vezetes kozben massal foglalkozni, lassan atsodrodik a szembesavba (ahonnan csak a szembejovo kamion dudalasara es villogasara rantja vissza az autot)
- olyan alacsony, hogy alig lat ki a kormany folott, emiatt az auto sok meter sugaru korzetet lenyegeben nem latja
- nem tudja felmerni az auto sebesseget es az utviszonyokat, es a szabalyos 90-es tempoval zug bele egy derekszogunel meredekebb kanyarba, ahonnan csak eros fek- es gumicsikorgassal, felig padkara csuszassal tudja kihozni
- nem erzi a kormanymozdulatok es az auto viselkedese kozti kapcsolatot, azt nem tudja osszhangba hozni a kanyar ivevel, emiatt 2-3-4 egyenes szakaszra tori a kanyart, es hirtelen, darabos kormanyrangatassal rakja egyik ilyenrol a masikra

ezek megtortent esetek (mindegyiknel az autoban ultem utaskent), es az elsot leszamitva a kresz szerint szabalyosak - megis elet- es kozveszelyesek!
ezek tipikusan olyanokra jellemzoek, akik nem azert vezetnek autot, mert szeretik, hanem vagy kenyelmi okok miatt (nem akar/nem tud tomegkozlekedni), vagy mert presztizs miatt elvart (pl. egy idos csoportvezetonel). igy nem is erdekli hogy jol csinalja, hiszen o csak valahogyan el akar jutni A-bol B-be

na mindegy, igazabol ugyis tudom hogy hiaba tepem a szamat, de valamiert beszuggeraltad magadba hogy marpedig az osszes motoros a Satan gyermeke, es raadasul teljesen orult szuicid, akik nem is tudnak ket szamjegyu sebesseggel kozlekedni

hatarozottan jot tenne Neked ha megismerkednel par motorossal, meg mondjuk reszt vennel 1-2 motoros turan utaskent :)