"Tönkremegy, garanciális, kicserélik. Ez a dolgok normál menete.
Ha jobbat kapok, azért nem haragszom meg... ha ugyanolyat, boldog vagyok vele - elvégre kicserélték, működik."
A dolgok normális menetét a jog szabályozza és mind a vevőnek mind a kereskedőnek van némi mozgástere. Általában a szabályok a vevőnek kedveznek (pl garis cserében újabbat, jobbat, nagyobbat kapsz, ha a te konkrét típusod már nem kapható, vagy megkapod az árát, amin jobbat vehetsz, mert az árak általában mennek lefelé). A HDD-k esetén most kialakult egy hülye helyzet, ami miatt ez a papírforma borul. A kereskedő bukni nem akar, törvényesen választhatja azt az utat, hogy nem cserél, hanem visszaadja az eredeti vételárat, ezzel 100%-osan kártalanít, az eredeti pénzednél vagy, nem buktál semmit. Az más kérdés, hogy közben az árak felmentek és nem tudsz ugyanennyi pénzért ugyanekkora winyót venni. Ez a kereskedőt is ugyanúgy érinti és nem kötelező benyelni az árkülönbséget a cserével (ezért választja inkább a pénz visszafizetést).
A konkrét eseted annyiban érdekes, hogy miért ültek az ügyön 2,5 hónapig?! Mert akkor még lejjebb voltak az árak, ergo ha normálisan intézik (mondjuk max 2 hét átfutással), akkor már rég lenne egy csere winyód és az egész drágulás nem érintene. Én emiatt a 2 és fél hónap miatt verném/vertem volna az asztalt, de még talán most sem késő írni egy levelet a fogyasztóvédelemnek.