( Cseresznye | 2011. 12. 07., sze – 08:39 )

Nem arról beszéltél.

"az, hogy 'a japanhoz draga az alkatresz' mar lejart lemez."

Egy hasonló kategóriájú Passat-ban is negyed annyiba kerül, más alkatrész esetén, ha nincs is ekkora különbség, de lényegesen drágább a japán.

" bontoban szerintem ugyanugy fillerekert kapsz barmit."

Nehéz hozzájutni bontóban is, mert a német/francia autókhoz képest jóval kevesebb japánt adnak el, így kevesebb kerül bontókba is.
A bontósok sem hülyék, az alkatrész árakat az új árakhoz igazítják.
Egyébként is kevés olyan alkatrész van, ami nem öregedik el, tehát _biztosan_ nem veszel egy olyan hulladékot, amit cserélni szeretnél.

"raadasul nem kell havonta jeladot cserelni"

Egy jeladónak az autó teljes életét végig kellene kísérnie.
És, akkor eljutunk oda, hogy mennyire megbízhatóak a japán autók (és ez még a japánban gyártott széria, a mostani mazdákat már nem ott rakják össze).