( uid_3194 | 2011. 12. 07., sze – 09:25 )

2X éves koromig Budapesten éltem, az elmúlt 10 évet több helyen vidéken. A vidéki nagyvárosokban még csak normális a közlekedés /bár egy pesti attól is kiakadna/, de amint megy össze a helyiség mérete úgy lesz másfél óránként járó buszok, majd napi 2X járat. ...na azért ezt már én sem nevezném tömegközlekedésnek... Ahol most három éve lakom (egy város mellet egy tanyán), ott a vonat rendesen jár /reggel fél, napközben egy óránként/ használom is, kocsival megyek minden hétköznap be a városba a vonathoz (innen 5 km), onnan tovább már vonattal és tömegközlekedéssel járok. /na jó, nyáron motorral, akkor nem vonatozom/

Nem Arót nem, csak olyan járműveket javasoltam, amik képesek önerőből helyváltoztatásra. ;):) A dízel hatékonyságát nem kérdőjeleztem meg, csak arra reagáltam, hogy szerinted lelkiismeret furdalásomnak kéne lenni a fekete matricás autóm miatt, miközben a legújabb kutatások alapján úgy tűnik a dízelek sokkal veszélyesebbek. Azt reméltem belátod könnyű más faszával verni a csollánt, de általában az ember okkal jár azzal, úgy és ahogy. ...és dicséretes, hogy átülsz egy személyautóba, de a tőled kölcsönzött mentalitással lehetne ragozni, hogy miért nem egy tisztán villamos üzemű kocsiba ülsz át, vagy miért nem bringázol? :) ...és ezek nem komoly kérdések, csak gondolatébresztőnek szántam, mert engem pl egészen addig nem zavar mivel jársz, amíg az nem egy látványosan beteg füstokádó izé, amikkel néha találkozom is, hogy érezni az égett olaj szagát a hatalmas füstben. (és nem 2T jármű, hanem 4 ütemű benzines, tehát minimum gyűrű törött, na ott szerintem jogos a lelkiismeretre apellálni)

Nem kell pótalkatrész a termosztát hibához. Kiveszed és összerakod nélküle, ha rendes akarsz lenni a közepébe betoszol egy csavarhúzóval egy lyukat és úgy rakod vissza. :)

Jármű szempontból nálam a legfontosabb, hogy üzembiztos legyen, ne maradjak ott sehol. Ezt két módon tudom elérni:
1, drága új autó, asszisztens szolgáltatással, ha lerohadnék egy órán beül hozzanak csereautót, a szart vigyék el. -na ez nem játszik nálam-
2, használt kocsi legyen egyszerű, letiltós computer mentes, a legkevesebb alkatrészből álljon, hisz akkor kevesebb dolog tud elromlani és az is könnyen javítható legyen, egy csavarhúzóval és egy darab dróttal. Ez garantálja, hogy nem maradok ott sehol, hiszen egyszerű jószágnál kevés dolog tud elromlani, ha meg mégis a helyszínen tudom orvosolni.

Nálam a második játszik, a 120-as pont ilyen. Egyszerű, mint a vonatfütty és ha van nálad 3 alkatrész, sehol nem maradsz ott. Termosztát, ékszíj, elosztófedél. Összesen 3400 Ft e három a hátsó ülés mögött elfér és más bajod nem tud lenni. Ezeket ráadásul sosem kellett az út szélén cserélnem, mert 1-2 havonta benézek a motortérbe, így pár hete láttam kezd fesleni a két éves ékszíj, így otthon kicseréltem. /1 csavar, 2 perc/ Novemberben csak 65 fokos lett a vizem, láttam halódik a termosztát, télen nem lesz fűtés, hát otthon kicseréltem. (10 perc) Használt kocsinál a pár klasszikus hibát megszüntető alkatrész, olyan mint a szünetmentes és a rendszeres mentés. Lehet sose kell, de azért jó ha van. :) (A motorom is 27 éves, van is nálam egy trafó, egy gyertya, megszakító és egy defekt spary, tanktáskába elfér, de nem vagyok hajlandó sehol ott dekkolni az úton)

Ugyan ez az elavult blokk van a favoritban is, sőt még a felíciában is.... Hengert meg pár apróságot módosítottak persze, de azért az alap ez. Mindenesetre ha az tényleg úgy indult, akkor az vagy nem volt megkímélve, vagy valami gebasz volt vele.
Bár lehet hihetetlen a sztorym, de így van, nem is engedhetném meg magamnak, hogy hajnalonta órákat toszakodjak az indulással és mivel a semmi közepén lakom, itt bizony az elmúlt teleken rendszeresen volt -20 alatt a hőmérséklet, első télen be is fagyott a tecskós -32 fokos fagyálló, azóta csak -72-est öntök bele. (persze nem azért, mert tényleg -32 volt, csak ennyit a feliratról.)
Hidegindítási gond előfordul a 120-asnál, de nem ennyire durva. Nekem is volt, egy 72 éves bácsitól vettem, 40e kilométerrel, de ennek ellenére 5-6X kellett indítóznom és nyomkodni a gázt, hogy beinduljon. Kb ez tud lenni a legrosszabb állapot, hidegindító sprayt nem is láttam még sosem. De aztán ezt is gyorsan megszüntettem és azóta egy indítózás és már megy. ...ugyanis ez a fajta hiba gyakori, oka az, hogy a légszűrőháztat 3 csavar tartja, amiből a középső a karburátor fedeléhez csatlakozik. (ezt tervezési hiba) Na most ezt ha nagyon megtépik (ez meg szerelői) akkor egy idő után a karbi fedele elvetemedik és elkezd a fedél alatt fals levegőt szívni. Na innentől van gond az indítással. Javítása kb a karbifedél kicserélése és nem megtépni a csavar, esetleg be sem rakni. Pöcc-röff indul innentől, legalábbis -23-ig garantálom.

Rózsár Gábor (muszashi)
http://www.lok.hu