"Multinál dolgozom", azaz azt kell csinálnod amit a főnököd mond. "Ugyanakkor pain in the ass minden hétfőn újraindítani a node-okat", ez legalább annyira szakmai indok mint az indiaiaké.
Egyetlen dologra hivatkozhatsz, mégpedig arra, hogy a vasárnapi feldogozás néha nem fut le. Viszont - mivel multi és company policy van meg minden - ha ebbe kapaszkodsz, akkor jó eséllyel szombat lesz a hétfőből, és nem jársz jobban.
Az, hogy amit az indiaiak írnak marhaság, az egy dolog. Gondolom ők szállították a rendszert, és a fenti paraméterrel vállalják a supportot.
Az IBM is kér (izé, tulajdonképpen előír) a gépeire évente x óra karbantartást, ami nem ritkán microcode upgrade-t jelent, ami bizony leállásos is lehet. Azaz amúgy hiába menne a gép akár évekig is, néha le kell állni vele, vagy nincs support.
Elmúlt az AS/400-asok meg a többéves uptime ideje. Manapság ha egy gép uptime-ja több mint egy év, akkor az jó eséllyel elavult (kslice ide vagy oda :D).
És ja, az indiánokkal kár vitatkozni, és különösen idegtépő ha supportosok. Az amúgy végtelenül higgadt és jámbor DBA kollégámat hihetetlen gyorsan ki tudták hozni a sodrából.