( _Franko_ | 2011. 10. 28., p – 00:15 )

- A robbanó motor hatásfoka 20% körül mozog. Az elektromotoré 80% körül.

A töltés, a tárolás és az átalakítás hatásfoka benne van a 80 százalékban?

- Villany motor könnyebb.

Az akkumulátor viszont nehéz. Lásd 47MJ/kg a benzin és 0,6MJ/kg a LiIon.

1200Kg-os autó egy 80kg os ember cipeléséhez nem túl jó arány

Ez független a meghajtás módjától.

scooter (50cc) méretben és súlyban az elektromos megoldás kb. 50 Km hatótávval rendelkezik, a benzines 200km (1.8L/100km).

Ez sajnos messze van attól, hogy közlekedési eszköz legyen. Száraz úton napsütésben az, de hózivatarban esélytelen a közlekedésre.

Mi volna, ha az 50Km range elég volna, mert a főbb utakon az autó/motor folyamtanosan töltődik ?

Nem mindig elég az 50km és máris két közlekedési eszköz kell egy helyett. Másrészt nem mindig lehet tölteni. El kellene gondolkodni azon, hogy a hibrid hajtás miért népszerűbb kb. ezerszer a tisztán elektromos hajtáshoz képest.

Mi volna, ha töltő állomásokban a szabványos méretű akkukat töltöttre cserélnék ki és nem órákat várnának a töltésre?

Miért nem rögtön az egész járművet cseréljük és hagyjuk ott tölteni? Másrészt hol van erre kiépített infrastruktúra? Ha lecserélnék a járműpark akár csak 10 százalékát a világon elektromos hajtásra, ott kellene építeni pár erőművet... milyen erőmű legyen? És ki fizesse az erőművek felépítését, amelyek megtérülése ugye 10-15-20 év?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home