Hmm. Ha három év alatt Te 355000 Ft-ot költöttél "gumi, pollenszűrő, klíma, elektronika, lámpák, fékbetét, féktárcsa, ablaktörlőlapát, stb."-re, ott valami nem kerek így ránézésre, de nem tudom, ez hány százezer km-t jelent. Ebből téli-nyári gumigarnitúra kitehet kettőötvenet.
Aszondjahogy, megvan minden papír lefűzve, részletezném (ezresre kerekítve).
2008: 137e
Téli gumi garnitúra 90e
Motorolaj 14e
Pollenszűrő 7e
Olajszűrő 2e
Ablaktörlő lapát 2e
Munkadíj 8e
Gumicsere 7e
Gumicsere 7e
2009: 63e
Motorolaj 14e
Pollenszűrő 7e
Olajszűrő 2e
Légzsák csatlakozó csere 8e
Munkadíj 8e
Gumicsere 7e
Gumicsere 7e
Műszaki vizsga 10e
2010: 168e
Motorolaj 14e
Olajszűrő 2e
Első+hátsó Fékbetét 30e
Első+hátsó féktárcsa 78e
Klímatisztítás és feltöltés 5e
Ablaktörlő lapát 2e
Munkadíj 18e
Gumicsere 7e
Gumicsere 7e
Gázpedál kontakthiba javítása 5e
Szóval egészen pontosan 368e forintot költöttem a kocsi szervizére, ebből 48e forint volt az olaj és az olajszűrő, minden más cserélendő vagy javítandó lenne egy tisztán elektromos autón, aminél ugye be kell tervezni egy teljes akkupack cserét 150-200e körül, illetve bejön pluszban az elektromos fűtés és az akkutöltő elektronika és a vezérlés. Egyszerűen nem látom, hogy hol lenne jelentősen olcsóbb az elektromos autó egy jelenlegi autóhoz képest... költségben kb. 15-20 százalék a motor egy új autóban.
Mindegy. Azt mondod, láttad, Te vagy a -,azt mondod, a GM igazat mond, én meg a +, aki azt mondja, a GM hazudik. Az igazat meg nem tudjuk.
Komolyan úgy gondolod, hogy lenne egy rejtőzködő hatalmas cég vagy csoport, akik bezúzattak egy tisztán elektromos autót? Komolyan akkora a hatalmuk, hogy 8 év után el tudták érni azt, hogy visszavonjanak egyetlen egy autógyártó egyetlen egy autótípusát? Miközben minden más gyár egyre-másra hozza ki az elektromos autókat?
Egyébként nagyon sok elektromos járgány közlekedik, targoncától kezdve a villamoson át egészen a vasútig. Minden olyan helyen elektromos közlekedés van, ahol könnyen hozzáférhető az elektromos áram, vagy használat közben tölhető az akkumulátor. Egyetlen komoly probléma van a villamos hajtással: az elektromos áram tárolása.
Lehet jönni persze itt is összeesküvés elméletekkel, de gondolkodjunk már. Csodák nincsenek, 100 kilométernyi úthoz kell kb. 20kWh, ez a minimum, amivel egy tisztán elektromos autót fel kell szerelni. A legalapetőbb probléma az, hogy egy kg NiMH 0,3MJ energiát tud tárolni, egy kg LiIon 0,6MJ energiát, egy kg benzin pedig 47MJ energiát. A teljes hajtáslánc éppen egy kicsit jobb hatásfokkal dolgozik, mint egy benzinmotoros autó... milyen csodát akarunk várni? Egy Corolla városi átlagfogyasztása 7,5l/100km, 500 kilométerhez kell 37,5 liter benzin... reális lenne egy 1200 kg tömegű autóhoz 2 tonna LiIon akkumulátor? 250 kilométerhez csak 1 tonnányi akkupack kell, 125 kilométerhez már elég 500kg, ami ugye 300 liternyi helyet foglal...
Persze lehet tovább szőni az összeesküvés elméletet, de a mobil és hordozható eszközök gyártói minden pénzt megadnának olyan akkumulátorért, ami percek alatt tölthető, könnyebb és tovább bírja, mint a meglévő akkumulátorok. Ráadásul nem is mondható kisebb piacnak a szórakoztató és kommunikációs eszközök piaca... csak smartphoneból és laptopból adtak el 300-300 milliót tavaly. Az olajipari cégeket már többször is beérték marketcap-ot tekintve számítástechnikai cégek, nem értem miért gondolja bárki is, hogy az olajipari cégek irányítják a háttérből a piacot...
Ha mindenképpen elektromos autót szeretnél, vegyél egy Prius-t, ha kicsinek gondolod az akkupack méretét, akkor több cég is vállalja a csomagtartó terhére az akkupack és az elektromos hatótáv megnövelését, illetve a hálózati töltést. És még élnek ezek a cégek... :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home