Ezeket az eseteket igyekszem megelőzni. Udvarias, de folyamatos kapcsolattartással a nem fizetők felé. Esetleg fokozatosan korlátozni őket, ha nagyon nem hajlandók a fizetésre - pl. eltűnnek, külföldön vannak, pont utalásra várnak, elfelejtették a banki jelszavukat, spam mappába került a fizetési felszólítás, fizettek, de véletlen rossz számlaszámra és most próbálják a banktól visszaszerezni a pénzt, a gyerek elkeverte a csekket (szívesen küldök újat), az asszony megváltoztatta az email jelszót, tárgyaláson van és nem ér rá, elsején fizet majd ha megjön a családi pótlék stb.
Alkalmazok egy számla utánkövető rendszert:
1. kimegy az elektronikus számla
2. pár napra rá kimegy egy email: "pár napja számlát kapott"
3. ma van a fizetési határidő
4. egy hete volt a fizetési határidő
5. két hete volt a fizetési határidő - 15 nap múlva korlátozunk
6. három hete volt a fizetési határidő - egy hét múlva korlátozunk
7. lejárt, holnap korlátozunk
a korláltozási napon még több telefonkísérlet
Nagyon hasznos rendszer, durva korlátozással még csak egy esetben kellett élni - de ez után sem fizetett:))
Általában a negyedik emailnél 95%-ban fizetnek.
Minden levél tartalmazza az átutalás adatait, a szolgáltatás adatait, szóval marha kényelmes nekem és az ügyfélnek is.
A fokozatos korlátozás pedig: 1. tárhely méret limit. - működik minden de újat feltenni nem nagyon tud; 2. kimeő email korlátozás pl napi 10db
szép lassan észreveszi magát és fizet:)
De mondom, ez nagyon ritka, jó dolog a "számlabasztató" sorozat.