( uid_2783 | 2011. 07. 16., szo – 08:32 )

mivel más ilyen információról nem tudtam/nem tudok, így csak a fentit hoztam fel példának.

[szubjektív]
amúgy pedig a szálat végig nézve azt tudom mondani, hogy általában én az autók szerviz igényét (korától függően) szorzóval "állapítom" meg.
alaphelyzet legyen egy szuzi, mondjuk az 1szeres szorzóval, mert 1szerű autó, soha nem rohad le, nincs agyon-vissza elektronizálva.
akkor egy opel is vagy ide, vagy a 2szeres szorzóba tehető, kortól függően.
a vw/renault/peugeot/citroen szerintem már ugrik egyet, tehát akár 3szoros szorzóval is lehet számolni (passat, phneon, a franciáknál pedig az elmúlt 6 év termése)
a bmw/audi/merci 4-5szörös szorzóval bírhat (feltéve hogy nem idősebb 8 évnél).

indokaim:
szuzi egy igénytelen közúti állatfajta, általános szerviz igénye az olaj és szűrők (15e km), valamint a fékbetétek cseréje (2-3 évente)
(ez úgy 20-30ezres tétel ha egy kalap alatt végzik, és akkor jó minőségű olajat és betétet vettél hozzá)

ezzel szemben minden más márkánál többször kell zsebbe nyúlni, a felső kategóriában ugye elég mélyre.
egy átlagos 1-5 év közötti bmw/merci/audi éves szinten képes lehet fél millát is kivenni a kasszából, míg ugyanilyen korosztályú vw/citroen/peugeot/renault ennek feléből is megúszható, ritkább esetben még ettől is olcsóbban.

az ADAC statisztika pedig csak önmagában ne legyen mérvadó, pláne hogy talán az itthon lerohadt autókról nem is olvasol benne -10 lerohadt autóból 2 köt ki márkaszervizben-.

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző