( numen | 2011. 07. 02., szo – 19:12 )

Ezek maradnak is – a lépésellenőrzés implementálását számomra túl nehéznek és/vagy időigényesnek tartom, eredetileg tényleg csak egy fisherrandom-generátort akartam írni.

… csak utána 5-6 sor kódból meg lehetett oldani, hogy a bábuk léphessenek (igen, akárhova).
… ugyanígy egy nagyon basic visszavonás is könnyen megoldható volt…
… és utána belekerült a FEN-rekord megjelenítése, mert olyan a chessgames.com-on is volt…
… utána egy FEN-rekord megjelenítése sem tűnt már nehéz feladatnak…
… végül ha már úgyis megvan a FEN-rekord, akkor ezt egy szerveren keresztül megosztva az online játék is lehetséges…

Szóval a szoftver alapképességéhez nem tartozik hozzá az, hogy játszani lehet vele, de a fenti funkciók mind megoldhatóak voltak 5-10-20-30 sornyi kóddal, úgyhogy belekerültek. Jelenleg a teljes kód nincs 16 kbyte, a lépésellenőrzés valószínűleg önmagában lenne annyi.

A lustaságomat megpróbálom inkább erényként felfogni: jelenleg a táblán minden játék játszható, amihez elég egy sakktábla és legfeljebb 64 darab bábú – beleértve a dámát, franciasakkot, de az elmebetegebbje akár amőbázhat is rajta… Továbbá nyilván beállítható tetszőleges kezdőpozíció.

int getRandomNumber() { return 4; }  // ← aláírás
//szabályos kockadobással választva. garantáltan véletlenszerű.  xkcd