Hogy tisztazzuk: A Karlsruhe-i egyetem nem koveti az ajanlast, az altalam jelzett harom (TUWien, UL, BME) igen.
Erre valami linket kérnék.
Ez nem azt jelenti, hogy a BME tanterve tokeletes, en csak azt mondtam, hogy ez egy standard alapu tanterv, ahol a domainteruletek egyike egyebkent az elektronika, ami nyilvan f.nak se hianyzik, ellenben ebbol van tanero. Lehet rajt vitatkozni.
Nem azt vitatom, hogy standard alapú vagy sem, hanem a "hagyományok" miatt a BME-n feláldoznak értékes időt olyan dolgokra, amiket a végzettek 90+ %-a soha nem fog használni, még elvek szintjén sem. Erre egyébként érdemes lenne valami felmérést végeznie a végzettek között a BME-nek, hogy azt képezzenek amire szükség van.
10 év távlatában szerintem gyenge érv, hogy az oktatók mihez értenek. Ilyen alapon taníthatnának Algolt meg Fortrant is, nem? Ennyi idő alatt megoldható lett volna a tanterv fejlesztése mellett az oktatók képzése is.
Nem olyan ember kell aki mindenhez ert kicsit, nem olyan ember kell aki gyorsan beletanul mindenbe: olyan ember kell akinek olyan melysegu ismeretei vannak, hogy nincs mibe beletanulnia, mert a dolgok csak a felszinen kulonboznek.
Ez nagyon ingoványos talaj: mi az ami még a felszín, és honnan kezdődik, ahol már minden ugyanaz? Pl. hiába tervez valaki egy jó rendszert úgy, hogy ért PHP alapú web alkalmazásokhoz, ha ugyanezt C++-ban kellene megcsinálni, akkor az elvek nyilván ugyanazok, de a "felszín" ismerete nélkül hibás tervezési döntéseket fog hozni -> ismerned kell a szerszámaidat, és gyorsan bele kell tudni tanulni új szerszámok helyes használatába.
En azokkal az emberekkel szeretek dolgozni, akik a ketto kozott vannak, baromi hatekonyan kepesek iszonyat gyakorlatiasan alkalmazni a rendkivul mely tudasukat.
Mivel konstans időd van a tudás elsajátítására, minél mélyebb a tudásod egy adott területen, annál inkább kénytelen voltál fókuszálni rá, és kevesebb egyéb területtel találkozhattál. Itt jön be a gyors tanulás képessége, hogy az alapokból egy merőben új területen is produktív munkát tudj végezni. Erre lehet mondani, hogy a mélyben minden ugyanaz, de a felszíni különbségeket ismerni kell -> folyamatos, gyors tanulás.
Egyébként szerintem kb. ugyanarról beszélünk, csak pont kifordított koordinátarendszerrel.