Tény, hogy ~10 éve volt, de én németesként megismertem mind a BME, mind az Uni Karlsruhe tananyagát, és míg a BME-n van egy félév PT, addig KA-ban a Software Engineering négy félév. Következő feladat: Keressünk "Übersetzerbau" = Compiler Construction tárgyat a BME kötelező tantervében. Nem, a formális nyelvek nem az.
UKA Formale Systeme -> első előadáson nagyon örültünk, mert mindent tanultunk már a BME-n a "Matematikai Logika" tárgy keretén belül. Ez az öröm egészen az első előadás végéig tartott, ugyanis a BME tárgyon egy félév alatt annyi hangzott el.
Folytassam? :)
Amit ebből ki akarok hozni, az az, hogy nagyon sok tennivaló lenne a BME infó tantervével. Pl. el kéne dönteni, hogy villamosmérnököt képzünk, vagy infóst. Mert sok esetben sajnos két szék között a földre ülés esete forog fent.
Ez persze messzire vezet, és igen, hasznosak tudnak lenni az olyan emberek, akik mindenhez értenek kicsit ÉS _baromi gyorsan beletanulnak bármibe_, de azért az átlag BME infós diplomával rendelkező ember nem ilyen, _és_ a szakterületét sem ismeri rendesen.
Tény, hogy nem követtem az utóbbi pár év tantervváltozásait, de amikor a BSc indult, ott azért nagyrészt a "régi" tárgyak lettek átnevezve / felhasználva, és a BME-ről érkező interjúalanyok nem mutatnak őrületes fejlődést a korábbi tantervhez képest. Pl. még mindig van, aki egyetemen azt tanítja, hogy C-ben nem használunk goto-t, design patternek közül alig tudnak párat, ott is csak a nevüket főleg, egyszerű algoritmusokkal is gondok vannak...stb.
Üdv,
Gergely
PS: Agile & (R)UP-ra még majd visszatérünk :)