( Zaneck | 2011. 05. 03., k – 12:39 )

Lehet, hogy én fogalomzavarban szenvedek, de a DRI az nem egy keretrendszer, a DRM kernelmodul kliense ami az X szervert megkerülve közvetlen hozzáférést biztosít az alkalmazásoknak a grafikus hardverhez (valamint koordinálja a hozzáférést az X szerver és más alkalmazások számára), továbbá hardveres gyorsítást biztosít a Mesa és a framebuffer console (ebben az esetben nincs szükség X szerverre) számára?

A GLX ezzel szemben egy API amin keresztül az OpenGL használhatóvá válik az X szerver kliensei számára, valamint egy interfész ami a kliensek és az X szerver (akár hálózaton keresztül is) majd az OpenGL library (legyen az az OpenGL nyílt forrású implementációja, azaz a Mesa vagy egy gyártóspecifikus libGL) között teremt kapcsolatot.

És ha jól értelmezem te adott OpenGL library-t helyettesítesz egy másikkal aminek mindehez nem sok köze van.