( csfeco | 2011. 02. 21., h – 08:46 )

A dolog története a következő.
Nekem nincs különösebb VoIP tapasztalatom. Igaz otthon évek óta használok VoIP TA-t, de az egy kicsit más felállás.
Adva volt a feladat:Analóg központ (nagy több száz mellék) és egy új épület, ahova nincs réz kábel. Ide kell egy mellék, hogy telefonálni lehessen, meg egy közvetlen vonal, hogy tudjon jelezni a riasztó.
Én néztem egy bizonyára jó eszközt, felhívtam a "szakértőt", az rábólintott, megrendeltük, Ő beállította.
A problémák:
Nem lehet beállítani egyik vonalat sem úgy, hogy transzparens legyen. Ez mondjuk csak kényelmetlen, ettől még akár használható is lenne.
A rendszer lomha. Lassan ismeri fel a vonalat, ha újra kell próbálkozni. percekig foglaltat jelez. A riasztót ekkora time-out-okra nem lehet beállítani, így viszont esélytelen. Tulajdonképpen a felhasználók time-out-ja sem állítható ekkorára :(, tehát ők sem tudnak telefonálni. Ebből ered a konklúzió: nem működik.
Ezek sajnos "intelligens" eszközök, amik a nekünk szükséges "buta" transzparens módon nem igen akarnak működni. Ráadásul a fogalmam sincs milyen szabványt használó Siemens központtal sem igazán értenek szót.
Nekem enélkül is van annyi dolgom, hogy többször is ki tudom tölteni a munkaidőmet, nem aktuális VoIP szakértővé való átképzésem.

A kérdés az volt, van-e tapasztalat és tipp, a feladatot maradéktalanul ellátó (transzparens!!) eszközre.
Persze az is játszik, ha a jelenlegi eszközök beállíthatóak a kívánt módon. Az, hogy ehhez képest milyenek a jelenlegi használhatatlan beállítások, szerintem érdektelen.

Ui.:Valószínűleg a riasztó már nincs a buliban, az kap egy GSM kártyát.