Megtanulja: Ha van egy hálózatod, ahol a gépek versengenek a sávszélességért, de nem egyenletesen terhelnek, akkor önmagában azért sokat nem ér a tanulás... hacsak nincs kommunikáció az egyes cfosspeed progik között.
Konkrétan régebbi változat megcsinálta, hogy idővel annyira lelassította a kapcsolatot, hogy nem tudta a delikvens, mi a gond... a gond az volt, hogy a hálózaton lévő másik gép időnként terhelte a netet, a cfosspeed ebből "tanulva" visszábvette az általa maximálisnak vélt sávszélességet, majd úgyhagyta és így okozott problémát. Nyilván rájöttek, hogy ez nem teljesen jó megoldás így, és kicsit változtattak a módszeren (pl. nem hagyja 0-ra csökkeni a max. sebességet, hanem időnként azért növelni is próbálkozik).
cfosspeed - wshaper: nem tudom, mi volt a gond, talán a wshaper beállításain kellett volna némileg módosítani, már ami az egyes portok által használható sávszélesség arányát illeti.
"A priorizalas onnantol lenne keves szvsz, ha a halokartya sem birna tobbet "
Ezt gondold át kicsit. Nem a hálózati kártyád sebessége a szűk keresztmetszet, hanem az net kapcsolat sávszélessége.
Annak is tulajdonképpen a feltöltés iránya a szűk keresztmetszet, így leginkább azzal lehet variálni.
A priorizálás elsődlegesen arról szólna, hogy azokat a portokat, amin "realtime" forgalom megy, előnyben részesítik azokkal szemben, amiknek nem feltétlenül kell azonnal megérkezni, de lehetnek olyan adatok, amik még ezekkel szemben is hátrányba kerülnek, amolyan "futottak még" kategória. Ezeket kell jól beállítani a wshapernek amúgy.
A letöltés irány telítettségét közvetve befolyásolni tudják azzal, hogy egyes ack csomagokat eldobnak, így a küldő oldal visszaveszi a sebességét. Ez történne akkor is, ha az ack válaszok a bedugult kimenő forgalom miatt nem érnének időben célba. (Vagyis önmagában ez el tudja lehetetleníteni a kapcsolatot.)
Ha neked van egy folyamatos forgalmad, ami közel 100%-osan kihasználja a küldési irányt és hirtelen érkezik egy kérésed, amire gyors választ kellene adnod, hiába van priorizálva a többihez képest, viszonylag nagy késéssel lesz kiküldve, mert telített a vonal.
Ezáltal pl. ellehetetlenülnek a voip hívások vagy mondjuk a netes FPS játék.
Ezért feladat az is, hogy a vonal kihasználtsága ne legyen 100% közeli és ezért tudja megölni a forgalmat egyetlen, a hálózatra kötött és forgalmazni akaró számítógép, amin nem fut ilyen segédeszköz...
...illetve elképzelhető, hogy a szolgáltató is priorizál (mint pl. az UPC), így javulhat a helyzet, de ezt néhány éve a DSL szolgáltatóm nem tette, muszáj volt nekem gondoskodni róla.
Talán ez utóbbi mondatban lehet a kutya elásva. :)