( uid_4263 | 2010. 11. 24., sze – 22:44 )

Magam is E85 használó vagyok, de elég kudarcos szokott lenni az "odagurulok aszt tankolok etanolt mert olcsó" hozzáállás. Általában kiderül, hogy rángat hidegen a motor, télen meg be sem indul. Innentől kezdve persze szar az egész..

Szóval:

- Tájékozódás hogy az autóm mit szól hozzá
- Az esetlegesen szükséges befektetések megtétele

Én magam:
Télen inkább nem használom vagy kisebb arányban, mert nincs hidegindító programos kiegészítő elektronikám, csak az ECU -t írták át még korábban sportosra. Ez pont ugyanaz, mint az E85 cuccok (befecskendezési intervallum bővítése). Viszont nyáron korlátlanul megtehetem hogy tisztán bioetanollal autózzak.

Ja, és aki úgy dönt hogy belevág, vegyen 2-3 üzemanyagszűrőt. Eleinte mehet 1-1 arányban a keverék, és figyelni kell hogy megfelelő-e a motor felől az üzemanyagnyomás. Hacsak nem vadiúj kocsiról van szó, az etanol szépen fényesre pucol minden egyes kis sarkot a tankban és a csövekben, és ezek a takonypócok szépen lerakódnak a szűrőben. Szóval ha észrevesszük hogy gyengélkedik a motor, mehet az új szűrő. Ezt legalább 2x meg kell tenni, utána vissza lehet térni a normális periódusra. Én már túl vagyok ezen.

--
eladni a' eladhatót! http://napivatera.blog.hu/