Személy szerint inkább az Asterisket preferálnám, de a FreeSWITCH is lehet jó megoldás. Ha az ügyfél nem akarja állítgatni a rendszert működés közbe akkor mindenképpen GUI felület nélkül érdemes megvalósítani a rendszert.
Nem írtad hogy milyen típusú és mennyi vonalról van szó. Ha nem túl sok analóg vonal van akkor szerintem nem érdemes a gépbe a vonalak kezeléséhez kártyát tenni, helyette megteszi mondjuk egy 3102 es linksys is.
A másik megoldás az is lehet ha egy VOIP szolgáltatóhoz elhordozd a számokat így azokat a központon könnyen lehet regisztrálni és akár költségeket is tudod csökkenteni vele.
Az Asterisk hardverigénye nem jelentős, nem kell alá erőmű, nekem van olyan p2-es 256mb ramos gépem amin hozzávetőlegesen 30 mellék van regisztrálva. A processzor igényt meg az egyidejű hívások számával arányos, egy szimpla asztal P4 es röhögve elvisz akár 50-60 egyidejű hívást is.
A vmware-rel nincs probléma teljesen megfelel egy ilyen központ futattására, bár ha virtualizációba gondolkodsz lehet hogy a XEN-nel jobban jársz.