vegyük úgy, hogy a zene előbb volt, mint a kotta. ;)
az usa ebben az esetben sokkal jobb példa, mint gondoltam. mert ott ezek szerint a gyerekek élvezik a zenét, és emiatt sokkal többen tanulják is.
szerintem zenélni megtanulni nem jelent egyet a kottaolvasással. ez az egyik alapvető hiba, rosszul értelmezés a "Kodály-módszer" használatakor: szolmizálni és kottát olvasni tanítottak engem is, ahelyett, hogy a zenét akarták volna megismertetni, megszerettetni.
ugyan úgy, ahogy az irodalomban a verstanítás: verselemzés és a költők életrajzi adatainak a megtanulása, és egyes kijelölt "fontos" versek bemagoltatása visz el rengeteg időt és energiát (mialatt emiatt meg is utáltatják a gyerekkel a verseket), ahelyett, hogy a gyerekek érzelmeire hatnának először, jó verselőadásokat hallgatva, akár élőben, akár valami médiumról.
egy vak feka bluesgitáros vagy szájharmonikás számomra sokkal jobb zenét játszik, mint bármelyik blattról Bartók-vonósnégyest játszó gitárvirtuóz. ;)
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."