ja, nem emeltem ki:
ERŐLTETTÉK
nekem egyedül ezzel volt bajom. csak mert Kodály nagy tekintélyű és a módszere világhírű, emiatt erőltették annak idején.
Japánban pl. hatékonyan is használják
és igen, ilyen tanárok kellettek volna. nekünk kettő is volt ilyen, sajnos mindkettő már csak a gimiben. az egyik a Jeunesse-hez ment dolgozni '82-ben vagy '83-ban, másik pedig Klembala Géza volt.
de magyarázatként volt az idézet, márpedig mivel erőltették és mérsékelten jó minőségű tanerő közvetítette, így nem volt öröm.
@BehringerZoltan
egyáltalán nem gondolom, hogy az általános- vagy középiskolai zeneoktatásnak bármilyen szerepe lett volna abban, hogy 20 évvel később elkezdtél zenét tanulni. én is 29-30 évesen kezdtem el zenét (Bach, bécsi klasszikusok, Wagner) hallgatni. egyszerűen idősebb lettem, és az addig hallgatott zenék kiüresedtek számomra.
sőt, még egy ellenpélda:
azt az amerikai filmekből elég jól lehet látni, hogy ott szinte (ha nem) minden általános iskolának van zenekara, akár szimfónikus méretű is, és/vagy több kisebb. valahogy ez ott így alakult. de bennem felvetődött az is, hogy a kommunista időkben valószínűleg azt a fajta zenélést is polgári csökevénynek és elsorvasztandónak tartották, amit pl. a házi muzsikálás jelentett. nyilván ideológia (a proletárok nem jutottk hozzá, így ne is legyen) és a kisközösségek bomlasztásának (szervezkedés, rendszerellenesség, stb. miatt) célja is megvolt.
és újra hangsúlyoznám:
NEM a Kodály-módszerrel volt/van bajom, hanem azzal, amit csináltak belőle.
________________________________________
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."