Egyszer kaptam egy e-mailt, egy kedves ügyféltől, 40MB-s attachmenttel, szöveg nélkül. Az attachment egy fax volt truecolor TIFF-be bescannelve. A fax egy kiprintelt, az ügyfélnek küldött, valami ISP mailszervere által visszadobott e-mail látszott, és fölé volt írva, iszonyatos macskakaparással, hogy "nem megy az emél".
Eltartott egy darabig, míg az elmosódott faxból kibogarásztam, hogy azért nem megy, mert a hostnévben a pontok helyére vesszőket írtak. Ez volt a könnyű része. A nehéz természetesen az ügyfél meggyőzése volt, hogyha a fontos üzleti partnere nem bír neki e-mailt küldeni, mert nem bírja hibátlanul beírni a célcímet, azt meglehetősen nehéz a "nem érdekelnek a kifogások, eleget fizetek magának, állítsa át a levelezésünk, hogy menjen így is" módszerrel orvosolni.
Ugyanezt az ügyfelet éveken át nem bírtam meggyőzni róla, hogy nem azért nem backupoljuk a fő hálózati szerverét floppyra naponta és adjuk át neki lezárt borítékban, csak a másik szerverre másoljuk át (different geolocation), mert hanyagok vagyunk, hanem mert egy 16GB-s Netware 4 RAID5 tömböt elég nehéz floppyn rögzíteni. (CD-t nem fogadott el, mert a CD-ről olvasta valami pécéwörldben, hogy az sérülékeny, DVD meg hol volt akkor még...).
Szintén ők voltak, akiknél költségcsökkentés címszóval lemondták a nem használt telefonvonalakat, amiből vészhelyzet esetére volt 2-3db talonban. Csakhogy ezt úgy tették, hogy összehasonlították, melyik vonal kinek az asztalán csörög, és amelyik éppen senkinél, azt lemondták. Mondanom sem kell, az a telefonvonal, amin az ADSL-t kapták, nem csörgött senkinél, mivel ugyanazon a számon egyedül még a tartalék ISDN adatkapcsolat volt... Három nappal később aztán meg felhívtak, hogy nem megy a net és egy fontos emélt várnak, kapok 10 percet megjavítani, másképp nem fizetnek ki, mert hogy képzelem én ezt..
Na most ennyi, van még... :)
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-