( bambano | 2010. 07. 30., p – 19:57 )

rusnya dolog ez a gépészet, de nem "egy 1000+ kg-os tárgyat megmozdítani vagy a motor mozgó alkatrészeinek pár 10 kg-os részét felgyorsítani" hanem és.

Amikor visszakapcsolsz, akkor a motorra, kuplungszerkezet egy részére, lendkerékre hat egy gyorsító nyomaték és közben ezzel egyidőben a kocsi többi részére egy lassító.

Nem akarom összehasonlítani, hogy egy álló autót nagyobb erőhatás óvatosan elindítani vagy egy rossz visszaváltás az, mert mindkettő káros a maga szintjén.

Ami miatt a motorféket el kellene már felejteni átlagos falábú sofőröknek az az, hogy mindent a motor hajt és ha megáll, akkor egyszerre száll el a kormányszervó, az összes "asszisztens" és egy-két nyomás után a fékszervó is, blokkolásgátlóval, menetbiztonsági elektronikával karöltve. Úgyhogy lehet azon vitatkozni, jó-e a motorfék a motornak, a fogyasztásnak, etc, etc, de kicsit akadémikus a vita, mikor a valódi kérdés szerintem továbbra is az, mennyire húzza be a fékcsíkot a gatyájába átlag sofőr, ha hirtelen izomszervó lesz az egész autó. Szerintem nagyon. Akinél ez sanszos, az felejtse el a motorféket egy életre.